Gå til innhold

hvorfor greier jeg ikke å slanke meg?


sunny81

Anbefalte innlegg

det er mitt høyeste ønske,jeg vet jeg hadde fått et mye bedre liv hvis jeg hadde gått ned en del kilo.men,jeg går på en smell gang på gang,jeg blir like deprimert hver gang,jeg hater å stå opp om morgenen og ha på meg klær,føler meg ikke vel i noe.

hvordan skal jeg greie å holde motivasjonen oppe?

hvorfor greier jeg det ikke når jeg vil det så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du vil ha en instant løsning ... men husk at du tross alt har brukt en del tid på å komme opp i den størrelsen du nå er i, ergo er det slik at du MÅ ta tiden til hjelp (også) for å gå ned. Når du går på smell etter smell etter smell, så er det ikke endda en diett du skal jakte på, men omlegging av dagens matinntak (kosthold om du vil).

 

Så prøv med to skiver brød i steden for fire (seks? otte?) til frokost og lunsj og ikke less tallerkenen full - evt kan du bgynne å bruke mindre tallerker.

 

Og la sjokolader og slikt bli liggende i butikken - hvis du har hjemme, spør deg selv om du virkelig har lyst på den og uansett svar, så går du og pusser tenner i steden for :)

 

Skriv gjerne små instruksjoner til deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen finner du i deg selv. Kanskje det kan være å komme inn i akkurat DEN buksa. Eller å bedre helsen så du får en bedre livskvalitet.Kanskje du skal melde deg inn i en vektklubb, så får du tilbakemeldinger på framgangen din, det kan jo funke som en motivasjon?

 

Metoden er å spise riktig og bevege deg mer. Det er ikke sikkert du spiser for mye, kanskje du spiser feil? Hvis du bare spiser for eksempel spagetti og kjøttpølse til middag får du i deg mye mer fett og karbohydrater enn hvis du spiser fullkornspasta, mager pølse og brokkoli. -->Du blir like mett, men du får mye ekstra kalorier som du ikke trenger. De ekstra kaloriene legger du på deg av.

 

Og når det gjelder bevegelse må du finne en aktivitet du blir glad av å holde på med, sånn at du gidder å fortsette. Sett deg for eksempel som mål å gå en tur på 30 min hver dag, og gjennomfør det. Eller som mål å trene zumba to ganger i uken.

 

Det viktigste du har gjort til nå er å erkjenne at du kommer til å få det bedre med lavere vekt:) Kjempebra! Neste steg er å starte opp. Ikke for brått og hardt, men med realistiske mål og standhaftighet.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve lavkarbo. Det er noe helt annet enn å telle kalorier og være sulten på noe støtt. Bare prøv, det er ikke vanskelig i det hele tatt. Les på lavkarbo.no, eller så er bloggen lenabeatrice.net også å anbefale. Det var den siste som fikk meg inn på lavkarbolivsstilen.

 

Jeg har kjempegod erfaring med lavkarbo, jeg har fått mye bedre helse enn jeg noen gang har hatt. Og den forhatte bilringen er endelig historie. Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til mitt gamle kosthold. Selv om jeg spiste såkalt sunt da også, helt etter anbefalingene fra oven.

 

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Jordbæret her. Lavkarbo kan være en fin løsning for deg. Det handler om å finne erstattninger for de raske karbohydratene og om å spise oftere og litt mindre.

 

Fordi jeg trengte litt hjelp og fordi jeg er utålmodig gikk jeg på Xtravaganzakurs som handler om dette og gikk ned 23 kilo på 6 måneder. Tøft men kan anbefales.

 

Jeg har ikke fått trent noe særlig i svangerskapet pga formen. Så jeg får meg nok en runde etter at barnet er født, men jeg er trygg på at jeg får til det. På grunn av at jeg nå forstår hva som forårsaker vekten og hva som må til for å fikse.

 

Jeg tror du har motivasjonen i deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...