Gå til innhold

*inspirert* Hvor mye penger legger du i hverdagsklær til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikter til innlegget lenger nede her.

Personlig bruker jeg så lite som mulig har nemlig prøvd dyrt og billig å ender alltid opp med samme resultatet, hull på knærne etter mindre enn en måned. Så mitt nye motto for hverdagsklær er kvantitet foran kvalitet for de blir jo ødelagt uansett.

De billigste buksene jeg har funnet koster 150kr og jeg synes det er dyrt også for en bukse som blir ødelagt før det har gått en måned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper på hm, Cubus, Kapphal, Name it ol.

Kjøpte to bukser og to t-skjorter til 5 åringen lørdag, kostet 273,- for 4 plagg på hm. Pene, fargesterke og uten figurer som helo kitty, lynet osv.

Skrevet

Handler på hm og kappahl stort sett... Litt vanskelig å si akkurat budsjett, men kanskje 500-600 kr mnd inkludert dresser, sko og sånn... men kanskje 200 kr mnd i vanlig tøy i mnd.

Skrevet

Prøver å sette av barnetrygden til klær til småen. Så har vi når han skal ha dress og lignende. Handler inneklær overalt, H&M, Cubus, Lindex osv. Synes det er billig. Handler så vi har nok og slipper å vaske hele tiden.

Bruker mer penger på ordentlige uteklær og sko. Det er viktig med kvalitet siden de er ute så mye. Vil ikke at han skal være kald eller våt.

Skrevet

handler også på billigkjedene. hm har bukser helt ned i 79,50 og det passer meg utmerket. for de raver ut klærne uansett. :) samme som hun over her så bruker jeg mer på sko og uteklær for da vil jeg ha kvalitet, men kjøper også noe billig som jeg har i ektra :)

Skrevet

Handler mest på H&M, Cubus og Lindex. Synes de har fine klær der jeg! Synes alltid lille ser pen, eller kul ut i tøyet. Sko har jeg litt dilla på så han har hatt både Converse, Puma, og nå går det i Adidas. Litt dyre sko, men han har ønsket seg det veldig;)

Hadde jeg hatt VELDIG god råd så hadde jeg kanskje kjøpt noe dyrere klær, eller, nei, kanskje ikke. Kunne ikke fallt meg inn og kjøpe f.eks Lacoste trøye eller andre dyre sånne type merker. Det er bare ikke meg. Men hver sin smak selvfølgelig.

Og som du sier, klærne blir jo så fort slitt. Synes billig er bra jeg.

Bruker kanskje i gjennomsnitt 500 kroner i måneden. Han har ikke begynt i barnehage så har ikke hatt så mye av vinterdresser o.l. enda.

Skrevet

Kjøper hverdagstøyet fra kjeder som HM, Lindex etc. Dresser blir ofte dyre, da jeg er så redd for å blingse på størrelsen om våren (når det er tilbud) og festklær kjøper jeg der jeg finner det.

Ellers er jeg glad i arveklær til barna mine :-)

Har ei jente og to gutter, den yngste gutten arver jo mye av bror.

Skrevet

hverdagstøy kjøpes for det meste på HM, Kappahl og Lindex. Synes klærne er både billige, holdbare og slitesterke. Det meste av klærne går fortsatt i arv (eldstemann er 8) og brukes nå av 3.mann. Bukser blir slitt på klærne, men det er også den eneste store slitasjen:)

Sko og yttertøy bruker vi mye penger på da:) Da er det Kamic, Viking, Geox, Troll, Stormberg og Dickenson som gjelder.

Skrevet

Kjøper endel basisplagg på hm men resten er merkeklær. Gir ofte 500-1000 kr for en bukse eller genser. Dresser: reima eller troll. Sko: geox, ecco, uggs, converse, timberland.

Skrevet

Jeg handler gjerne på januarsalg jeg, og da kjøper jeg en og to størrelser enn det lille bruker akkurat da :) i januar kjøpte jeg masse gensere til 19 kr på Cubus, buksene kostet 29,49 og 79 kr. Litt tykkere gensere kostet også fra 19-79 kr, så jeg fikk kjøpt MASSE fint veeeeeldig billig :) ellers handler jeg på salg når jeg kommer over, og handler så og si alt av hverdags/barnehage klær på salg runt om ! Yttertøy, sko og dresser handler jeg også gjerne på salg, men da er jeg streng på kvalitet. Ser absolutt ingenting galt i å handle på salg, disse klærne har jo også vært til fullpris og er likegode :) så jeg handler ikke klær hver mnd jeg, det kan gå laaaaaang tid mellom hver gang jeg handler klær ! Vi er litt heldige som har ei lita snuppe som ikke har det travelt med å bli stor, så klærne har lang brukstid :)

Skrevet

Sommerklær er av den billige sorten. Sko behøver ikke være så dyre for å få god kvalitet. (f.eks. på xxl)

Dress (vår/høst/vinter) legger jeg penger i.

Skrevet

Handler mest på Lindex, H&M og Kapp Ahl. Gjerne når det er 70% eller 2 for 1 eller 3 for 2. Masse hele pene klær på salg, kjøpte nettopp 2 kule jeans og 17.mai bukse for 54,- pr stk på 70% på Lindex. Og nydelig 17.mai vest fra Moonsoon Children til 87 kr, også 70% :-)

Bruker mer på sko og utedress.

Titter og etter hverdagstøy på loppemarked, masse pent nok tøy som dessuten er mykt av mange vask. Vasker det på 60 grader så blir det ypperlig barnehageskift. Økonomisk og miljøvennlig :-)

Skrevet

Handler gjerne billig, men loppis? Der går grensa :P

Skrevet

Vi bruker ca 3000kr i året totalt på 2 barn. det er hverdagstøy,festøy og alt.

Men vi er veldig heldige og arver mye+ får mye tøy av besteforeldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...