Gå til innhold

Æsj, hva feiler det enkelt unger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av klassekameratene til jr kom akkurat innom for å låne doen. De var på lekeplassen, og huset hans er nærmere enn vårt - men likevel kom han hit.

Da han var ferdig minnet jeg han på å trykke på spyleknappen og vaske hendene. Jeg hørte ingen lyd nemlig.

"Jeg HAR gjort det" Fikk jeg til svar før han gikk.

Og joda, dassen var full i papir og dritt og han har ikke vært i nærheten av hverken knappen eller håndvasken.

Urk. De er 7 år gamle, og jeg mener jaggu de bør ha visse rutiner inne da. Spesielt når de blir minnet på det.

Tror jeg skal stå klar med håndspriten neste gang han kommer. Vil ikke ha dobakterier overalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på skole og jeg vil si at flertallet av barna ikke kjenner til vanlig do-hygiene.

Vi må ofte gjenta og gi hjemmelekse om å lære hvordan vi går på do, spyler og vasker hendene.

Det er faktisk et stort problem. Helt utrolig at så mange barn ikke lærer slikt hjemme lenge før skolealder.

Skrevet

be han gå hjem på do neste gang, har noen sånne naboer her også og jeg ber de gå hjem siden de ikke hører på meg ang. dobesøket sitt.. er de inne får de selvsagt gå her men når de er ute kan de gå hjem siden det er like kort til de som hit, hvorfor skal jeg måtte skrubbe do etter de liksom??

Skrevet

Jeg er lærer i 1. klasse, og der er det alltid tiss, bæsj og papirgris på guttedoene. De skyller ikke ned, og vasker ikke hendene. Selvsagt ikke alle guttene, heldigvis. På jentedoen er det plettfritt.

Skrevet

Urk. Er det virkelig så vanlig ?

Har vært heldig med gutta mine da skjønner jeg. Til og med 3 åringen har dette innprentet.

Nå skal det sies at vi kanskje er i overkant opptatt av hygiene, siden jeg jobber med mat - men å vaske henda og skylle ned etter dobesøk er da HELT elementært. Trodde jeg.

HI

Skrevet

Neste gang står du ikke klar med spriten - du sier at han går hjem for å gå på do. Ingen grunn til at de skal komme inn til deg!

Skrevet

Ja, jeg får gjøre det.

Men han er jo her iblandt for å leke med 7 åringen også da. Regner med han er like sløv da.

HI

Skrevet

Dersom han bor i et av nabohusene så hadde jeg bedt ham gå hjem for å gå på do inntil han kan lære seg domanerer. Jeg hadde ikke stått og skrubbet "dassen" etter slike ekle unger.

Han kommer vel hjem til deg fordi der kan han bare gå fra hele doen -mens hjemme blir han beordret til å vaske etter seg.

Og ja - i mitt hus tillatter jeg meg lik oppdragelse av andres unger som mine egne dersom det påvirker meg. Mao dersom han er på besøk og går i fra doen som en dass hadde jeg gitt han valget med å vaske etter seg eller gå hjem.

Skrevet

Nå skal jeg ikke forsvare dette, fordi han løy jo faktisk for deg...

Men, jeg har en 7-åring selv, som sluttet med bleie når hun var 3. Alikevel må jeg HVER ENESTE DAG minne henne på at hun må tørke seg, dra ned, og vaske hender. Dette har jeg gitt beskjed om til skolen også.

Hun lyver ikke når jeg spør om hun har gjort det, da...

Men det er utrolig irriterende at dette ikke går inn snart....

Skrevet

HI her igjen

Det har vært noen andre unger også her, som jeg har minnet på håndvasken. Og da gjør de det med en gang, og har "glemt" det. Det skriver jeg på vimsekontoen.

De lyver ihvertfall ikke, og gjør som de får beskjed om med en gang.

Skrevet

Det kommer til å bli populært å gå på besøk til sønnen din etterhvert - NOT. Sønnen din blir helt sikkert ikke flau heller...

Skrevet

Det er helt forkastelig at et voksent menneske som selv har barn kan få lire ut av seg så mye dritt om en liten unge på 7år for en slik bagatell!! Å skrive; Æsj, hva feiler det enkelte unger, tyder for meg en usympatisk egoistisk kvinne. Noen ganger så lurer jeg virkelig på hva slags folk som skriver her inne

Skrevet

Selv er jeg lei av å tørke bæsjeromper til nabounger som burde klare selv (som er flere år eldre enn min 2 åring) men som vil komme inn og leke, og spise og leke med mitt barns leker.

Når nabongen da vil inn her for å gå på do så sier jeg at h*n kan løpe hjem på do (20 meter).

En 7 åring trenger kanskje å minnes på å skylle ned og vaske hender - men gjør det når de blir minnet på. Det er selvsagt ikke 7-åringens feil. Feilen ligger på foreldre som ikke har oppdratt de.

Ikke HI.

Skrevet

Oj.. Det burde han kunne...:-o

Min 4-åring har blitt opplært til å gjøre det helt siden han sluttet med bleie. Han må pent gå inn igjen på badet og trykke på knappen og vaske hendene med såpe hvis han ikke har gjort det.

Skrevet

Dere som tror at deres barn ikke gjør slik eller slik, fordi dem har fått bedre oppdragelse tro om igjen. Det er tydelig at denne gutten hadde det travelt. Han kunne det sikkeret...Skal se naboen til hi har mange andre negative og irriterende tanker om hennes barn uten at hun vet det

Skrevet

HI her.

For MEG er det ikke en bagatell å ikke vaske hendene eller trekke ned etter at man har bæsjet - når man i tillegg er 7 år.

De spiser, leker og herjer rundt - og smitte spres fort.

Når han i tillegg blir minnet på deg, og lyver om det - da blir jeg irritert.

Foreldrene har nok skylden i manglende opplæring på feltet, det er jeg enig i.

Tror nok ikke jr blir flau av at kompisene må vaske hendene og tappe ned når de er her.

Vi har (bank i bordet) svært sjelden omgangssyke her i huset, noe jeg mener skyldes gode rutiner rundt håndvask. Vi er ikke hysteriske, men vasker hendene alltid når vi kommer hjem fra bhg, skole eller butikken. Før maten og etter dobesøk. Ungene har fått dette inn siden de var små.

Dette bør være et minimum mener jeg.

Skrevet

Handler det om å finne mest mulig feil på andres unger ?

Selvsagt gjør nok mine mye galt de også, men akkurat dette har de fått med seg og slurver ikke.

Gutta som er her (som regel minimum 3 kompiser pr dag) har det alltid travelt, det er derfor jeg minner dem på det. Det er ikke greit å la være selv om man har det travelt. Særlig ikke ved storarbeid som i dette tilfellet.

Visste dere at dopapiret må brettes i 7 lag for å ikke få noe gjennom ? DET tror jeg neppe ungene gjør.

Syne dere det er helt ok at så store barn bæsjer, og bare løper fra det ? Og gjerne tar borti babyens leker på veien ?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...