Gå til innhold

Hvordan holde avstand til noen som er psykisk syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mor som er psykisk syk, hun sliter meg rett og slett ut. hun har gjort ting som rett og slett er utilgivelige, men andre i familien mener jeg bør tilgi henne for hun er jo syk stakkars.. men hvor mye skal en finne seg i? Hun får meg til å bli deprimert og usikker på meg selv.

Hun sender MANGE meldinger hver dag selv om jeg nesten aldri svarer. Hun ser ikke egne feil og mener alle er syke unntatt hun selv. Hun har skjelt ut meg og mannen, mine søsken og sine gamle foreldre med jevne mellomrom. Dagen etter oppfører hun seg som om det aldri skulle ha skjedd. Hun kan si de styggeste ting og komme med de groveste beskyldninger du kan tenke deg. Hun mener selv hun er frisk til tross for at hun har vært i behandling i flere år.. hun har sluttet nå fordi hun mener hun ikke trenger det.

Hun kommer på besøk selv om hun ikke er velkommen, spør ikke om det er greit men bare tropper opp. Har ikke vært på noen uker nå da etter forrige "hendelse"..

Hun forstår ikke at jeg ikke orker så mye kontakt og tror det er mannen min som bestemmer over meg og har hjernevasket meg.

Jeg blir psykisk utslitt av å leve sånn. Må alltid være på vakt. Hun har nesten ingen som kommer på besøk og sitter mye alene. Har aldri jobbet eller hatt noen hobbyer. Jeg orker ikke dra dit lenger, og får pepper for det fra familien.. men jeg orker bare ikke mer. Mannen min nekter også å være med dit.

Er så lei..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg det eneste dere kan gjøre er å flytte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...