Gå til innhold

Noen her som har erfaring med sydentur i svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27+2 på vei. Neste uke drar vi til Tyrkia og skal bli der en uke :)

Siste mulighet for kjærestetur og kjærestepleie uten hans barn før det kommer baby, så vi ser veldig frem til dette :D

Jeg har vært i syden noen ganger før, men aldri som gravid. Hva bør jeg ta hensyn til? Maten der nede blir vel ikke vasket i annet vann enn det som er i springen eller? Og alt kjøtt må jeg be om å få skikkelig stekt.

Kan jeg trygt bade både i havet og basseng?

Det er 4stjerners hotell vi skal bo på, og ut ifra hva jeg ser andre tidligigere gjester har skrevet om hotellet, så er det veldig fint der, rent og ryddig, og de er trivelige og hjelpsomme alle som jobber der :) Så jeg er ikke så skeptisk til maten på hotellet.

Og hva i all verden gjør jeg om jeg går i fødsel der nede? Det er ingen grunn til at det skal skje altså, men tankene ligger "baki der" og kverner likevel :P

Vi har veldig god reiseforsikring altså, så vi blir tatt godt vare på om noe skulle skje, men jeg tenker mer rent praktisk.

Hvordan er det å være gravid i sydentemperaturer? Kan jeg spise is helt trygt? Og hva med isbiter?

Veldig takknemlig for svar :) Også andre tips og råd ang Tyrkia, både i positiv og negativ retning :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Egypt da jeg var gravid, jeg var vel i uke 10 så en del tidligere.

Styr unna salat, kjøtt som ikke er ordentlig stekt og ellers ting du ville ligget unna her hjemme.

Jeg spiste kun is som jeg selv pakket ut av papiret.

ha med deg håndsprit og bruk den hyppig.

Skulle du gå i fødsel så kontakt reiseselskapet eller hotellresepsjonen og få dem til å kontakte lege for deg. Det fødes barn i Tyrkia også så det er nok ingen fare ved å føde der, men la oss håpe du slipper det siden du ikke er lengre på vei enn du er.

Skrevet

Jeg var i Hellas 2 mnd før termin. Det var en herligt tur :)

Jeg spiste ikke salat eller fetaost. Kjøttet well done. Is kan du spise, men spis de som er innpakket, ikke sånn kuleis.

Ellers badet jeg og koste meg i båd sjø og basseng, kjempe herlig trening for et trøblete bekken.

Ta med håndsprit.

Kos deg og nyt siste tiden før babye kommer :)

Skrevet

Hei 19:11 :)

Takk for tips :) Jeg vet jo at det fødes barn der nede også ;) Men jeg tenkte på det praktiske, for tidlig født, hjemreise osv. Jeg har aldri vært i Tyrkia før, så jeg vet jo ikke helt hvordan ting blir da. Men det er ingen grunn til at det skal starte for tidlig, og det er jo bare dumt av meg å tenke på det, men jeg klarer liksom ikke å la være.

Men igjen, takk for tips :)

HI

Skrevet

Hei 19.54 :) Takk for tips og svar :)

Greit å vite litt før man drar avgårde :)

Jeg skal kose meg jeg, og nyte tiden både før og etter babyen kommer :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...