Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har vært hjemme med jenta vår i 1 1/2 år. Hun har fått bhgplass fra august, og da skal jeg jeg begynne på jobb. Jeg jobber i butikk, hvor åpningstiden er 10-20. mannen min er ukependler, og kommer hjem sent torsdag kveld. Sjefen min mener jeg skal jobbe minimum en kveldsvakt i uka, noe som er praktisk umulig. Hun får det tilå høres så lettvint ut, og mener jeg får finne noen som kan hente jenta i bhg og passe henne fram til jeg kommer hjem ca 20.30. Jeg har ikke familie i nærheten som kan hjelpe meg, og det har egentlig ikke mannen min heller. Han har søsken, men de jobber og har små unger selv, og har nok med sitt. Jeg blir rimelig fortvilet av dette og vet ærlig talt ikke hva vi skal gjøre. Og å sette inn en annonse og finne en fremmed til å passe henne er helt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Helt ærlig så syns jeg at du høres vanskelig ut. Det og bare jobbe en kveldsvakt i uken er jo helt topp når det er snakk om en butikkjobb der åpningstiden er helt til kl 2000. Har selv jobbet på butikk i flere år og der jobber jeg nesten bare kveldsvakter. Syns ikke sjefen din høres særlig krevende ut, du er heldig som bare trenger og jobbe kveld 1 dag i uka. Du vil ikke la fremede passe henne???? Hørt om dagmamma???? Det er faktisk hundretusner av nordmenn som har større problemer med og få kabalen til og gå opp, din hørtes ikke særlig vanskelig ut.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Dagmamma fram til kl 20.30 på kvelden som henter ungen i bhg?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Hvis du skal begynne/fortsette i jobben, så setter du selvfølgelig inn en annonse, og finner en fremmed til å passe jenta di denne ENE dagen i uka. Du er jo kjempe heldig som får en sånn løsning av sjefen din! Du får bare bruke tiden frem til høsten, og finne den 'perfekte' barnavakt, som du har veeldig god tid til!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Du henger opp lapp eller noe og finner ei i alder 16 og oppover som kan henta jentungen i bhg og dra hjem til dere den kvelden du skal jobbe kveld? eller dersom din mann er hjemme på fredagen så kan du se om du kan få jobbe fredags kveld? Bor du i stavanger området har jeg ei god veninne på 18 år som passer barn som muligens kan være intressert i og stille opp som en hjelpende hånd;)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Jeg bor dessverre ikke i Stavanger. Og jeg skal jobbe annehver fredagskveld uansett. Før jeg ble gravid og jobbet 100%, hadde jeg kun en kveld i uka + hver 4. fredagskveld, og en jobbelørdag i mnd. Nå som jeg skal gå ned til 80% skal jeg plutselig jobbe annehver fredagskveld i tillegg til den andre kvelden , og annenhver lørdag. H*n som er sjef har ingen kveldsvakter og ingen lørdagsvakter, det syns jeg gir utrolig dårlig signaler.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Du kan jobbe sent fredagskvelden. Da er jo mannen hjemme.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Det er en sjefs privilegium. Hilsen en annen sjef.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Ja, men jeg skal uansett jobbe sent hver fredag. Jeg har forresten vært butikksjef selv i to andre butikker, og jeg har alltid jobbet både kveld og helg. HI Ser ut som jeg må finne meg en annen jobb :/
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 barnete er vel uansett i barnehagen i til i 4 tiden og der med er det ikke mange timene du trenger barnepass. Sett en annonse i avisen der du søker noen som kan hente i bgh og som tar henne med hjem til seg eller deg. Mange studenter som er ute etter en liten ekstajobb. Skjønner egentlig ikke at det er så himmla vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 Hva står det i kontrakten din da ? Er det meningen at du skal jobbe kveld og helg, så må du jo selvsagt det. Om ikke må jo de ansette en ekstra for å ta disse vaktene, mens du kun får "kremvaktene" Det blir jo ikke rettferdig heller.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #14 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er ikke sikker på hva som står der, men da jeg begynte der var avtalen en kveld i uka, ogog hver fjerde lørdag. Nå er det plutselig blitt til annenhver fredag sent, annenhver lørdag og i tillegg en kveld i uka.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #15 Skrevet 9. mai 2011 Jg bare lurer.. hvor mange av dere som skriver her hadde selv ville valgt løsningen med å la en fremmed hente og passe barnet på kvelden? ikke HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #16 Skrevet 9. mai 2011 Jeg ville ikke valgt å ha en fremmed, Kanskje en avtale med nabojenta jeg kjenner, men ikke hengt opp lapp på butikken, nei. Jeg hadde byttet jobb, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #17 Skrevet 9. mai 2011 1: Sjekk kontrakten din og hva den sier om arbeidstid. Så tar du resten derifra. 2: Hør med naboer om de har noen de kjenner til som de anbefaler - hør også i barnehagen - jeg vet ikke om barnahageansatte har lov, men det kan jo i så fall hende at en av de unge assistentene kunne tenke seg å tjene litt ekstra på å passe ditt barn noen timer lenger hjemme hos deg i uken? Det vil jo da etter barnehagestart ikke være en fremmes? Evt at noen av disse har studievenner el.l som kan egne seg? 3) Dersom du ikke finner noen løsning med barnevakt så får du undersøke ny jobb. Da er det selvsagt viktig at du får inn i en ny kontrakt at du ikke jobber etter barnehagetid. Forøvrig - er det automatisk du som må revurdere arbeidsplass? Hva med mannen din?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #18 Skrevet 9. mai 2011 kan du ikke gjøre en avtale med arbeidsgiver at du jobber ubeleilig arbeidstid når mannen er hjemme og 8-16 når han er på jobb? hvis arbeidsgiver er villig til å ha deg som ansatt skal ikke dette vere et problem:)) jobber selv i en bedrift hvor arbeidsgiver tilrettelegger for dem som har mann som jobber 1 uke et annet sted og er hjemme en uke ) er du organisert kan du ta dette opp med tillidsvalgte og dere kan foreslå en løsning for arbeidsgiver )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå