Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var det vanlig å gi barna ris gjerne med redskap som bjørkeris,sleiv ol. så ble det et klaps eller 3 på bar rompe og nå er det uaktuelt for de fleste og slå barna sine.

Skjønner bare ikke åssen de klarte og hive ungen over knæra,dra ned buksa og klaske i vei mens ungen hylgriner av smerte og ydmykelse...

Huff stakkars...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt forferdelig, kunne aldri gjort det med mine hvertfall!

Skrevet

Det er vel ikkeså rart. Så lenge man er opplært til at det er vanlig og nødvendig har man jo ikke slike motforestillinger. Tenk hva de kan si om mange av oss som har unger med langt hår. Vi lugger ungene i flere minutter hver dag, uten at barna har gjort noe galt. Ingen som sier noe på det.

Jeg har fått ris selv (er så gammel at det var lov da jeg var liten), men det var faktisk vondere å få håret gredd ofte.

Skrevet

Det er vel ikke bare smerten som teller her. Det er vel først og fremst ydmykelsen og redselen for å bli slått. Altså den psykiske mishandlingen som ligger bak den fysiske.

Hilsen ei som også fikk ris på rumpa og var kjempehårshår med langt hår.

Skrevet

Det var slik det var før, ikke hos alle. Feks i min mors familie så sa morfar at hans barn skulle ingen legge hånd på, der var det totaltforbud mot kroppslig avstraffelse. Morfar var streng, men rettferdig og kjærlig. Mamma og brødrene hadde stor respekt for ham, enda han nesten aldri hevet stemmen. Det holdt å se ham skuffa, kansje nettopp fordi han var så rettferdig og kjærlig som far. Har selv had en lik oppdragelse og fører den videre. Vi er strenge, men rettferdige foreldre, man får mye mer igjen fra barna ved å være positive foreldre som gir barna mye kjærlighet og oppmerksomhet, men alikevel har klare grenser og regler.

Har svært veloppdragne og kjekke barn, får ofte kommentarer fra andre på at barna våre er så rolige og snille. Nå han de ta av, men det er på hjemmebane og barn skal teste grenser, men de tester aldri grenser ute på besøk eller på handleturer og utflukter. Har store barn også, så det gjelder ikke bare småbarnsårene dette. Synes det er merkelig hvor ufordragelige enkelte barn blir, men det har nok kansje like mye med rollemodeller, barn gjør som de observerer. Så har man vanskelige barn så må vel folk flest gå litt i seg selv før de klager over barna sine.

Skrevet

Hårsår betyr IKKE at man syns det gjør vondt å bli lugga eller få gredd håret - uttrykket har ingenting med hårstell å gjøre, men betyr at man er nærtakende på enkelte punkter som kan være hva som helst.

Skrevet

Å sammenligne børsting med å slå en unge er helt på trynet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...