snuppene 09 og 11 Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 vi har boken "i magen bor en baby", men kunne ønsket en som handlet om når baby var kommet ut av magen, om det å være storesøster. her er den kommende storesøster akkurat fylt 2 år, så må være tilpasset den aldersgruppen. noen som har forslag?
jente02 / gutt07 + gutt11 Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Jepp, "I magen bor det en baby."
snuppene 09 og 11 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2011 takk for tips, men som jeg skriver har vi alt den boka, nå tenker jeg mer på en som oxo handler om at babyen kommer hjem fra sykehuset, og litt om hvordan det er å være storesøster når babyen er kommet.
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Hei, vi har ei jente på tre fra før og har derfor vært på utkikk etter nettopp denne typen bøker. Vi har fått tak i disse: "Lille Prinsesse: Jeg vil ha en søster!" går på temaet forventninger i forhold til å ønske en søster, men at det til syvende og sist er helt greit da det viser seg at hun får en bror. "Emma og Lillebror" går på positive og negative stunder som storesøster (sjalusi tas opp bl.a.) "Hei Lillebror" går også på temaet positive og negative ting med babyer. Denne får du ikke kjøpt, men kan låne på biblioteket. Lykke til! Jeg føler i alle fall at disse bøkene har hjulpet masse med å forberede jenta vår en del på den store overgangen det vil være å bli storesøster.
trippeltopp Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Vi har kjøpt en bok som har det sjarmerende navnet "Babyfjott" - og den vordende storebror elsker den Den er lettlest med morsomme illustrasjoner, og handler kort sagt om hvordan det å bli storebror (funker vel likegreit for en storesøster, selv om "hovedpersonen" her er storebror kanin..?) ikke er helt som forventet. Når babyen sover får ikke storebror bråke, og storebror begynner å lure på når babyfjotten egentlig skal leveres tilbake på sykehuset Boken er kjempesøt og jeg vil absolutt anbefale den. Storebror ville lese den hver eneste kveld en periode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå