Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg skulle bare titte innom hos min venninne på vei hjem i går, men hun var ikke hjemme. Jeg kom akkurat inn ytterdøra, da jeg så hennes man slå guttungen to ganger. Jeg løp inn og rev gutten fra faren, og sa at han skulle bli med meg hjem. Faren begynte med en gang å beklage seg, men vi dro. Venninnen min har det så vanskelig nå, for hun har jo ikke lyst til å tro det. Men jeg sendte en bekymringsmelding på faren i dag. Huff, vet ikke hvor jeg skal med dette innlegget, men skulle jeg ha gjort noe annerledes?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Bra du gjorde som du gjorde!! Flott! Hadde gjort det samme. Hvor gammelt var barnet? Hvordan "slått"?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Nei, du gjorde helt riktig, og det alle burde gjøre når de ser et barn bli utsatt for vold. Kunne gjerne sendt inn anmeldelse til politiet også, for min del.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 En bekymrings mld er på barnet. Du gjorde det rette.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Flott at du reagerte! Hvor gammel er gutten? Hvordan slått? Sikkert ikke første gangen heller ,kanskje de får hjelp nå da...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Hi her. Jeg bestandig syntes at den mannen var en flott mann. Men han slo gutten med knyttet neve i mageregionen. Jeg trodde det første slaget var som en lek, men oppdaget jo fort at jeg ikke så syner. Skal jeg ringe politiet nå ja? Kanskje jeg gjør det! Gutten er 6 år gammel. Ut i fra hvordan jeg tolket ham, når vi var kommet trygt hjem til oss, så er ikke dette første gang. Men gutten lurte jo på hvorfor pappaen ikke var glad i ham. Herregud som jeg grein etter han hadde sovnet på fanget mitt!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 FLOTT at du reagerte! Jeg jobber med vold mot barn i det daglige, og ser at overraskende mange mødre tar parti med sin partner når det gjelder vold mot barn. Det er forferdelig å sitte i retten og høre mødrene si "ja, men barnet fortjente å få juling" eller "det er overdrevet det som står i anmeldelsen og barnet er uansett selvskader"!!! Huff altså! Du sender også et tydelig signal til barnet ved å gripe inn. Du sier at "dette tolerer ikke samfunnet" og jeg vil hjelpe deg. Barnevernet er dessverre ikke så veldig flinke til å følge opp voldssaker mot barn, så jeg vil anbefale deg å sende meldingen også til politiet ved å ringe 02800. PS! Klapp deg selv på skulderen!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 huff stakkar liten,så bra at du tok han med. håper det ordner seg og at du får dunka litt vett i skallen på venninna di!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Hadde glatt meldt denne faren til politiet også, dersom det du forklarer her stemmer.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 Supert gjort av deg, vi trenger slike som deg HI )
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #13 Skrevet 9. mai 2011 HI her. Slitsom dag dette! Siden barnet ikke har familie eller slekt rundt seg, har jeg tilbydd meg å passe ham til i morgen. Selv om jeg er helt i mot dette! I disse tider skal faktisk mor være den store løvinnen som beskytter sitt barn mot fare! :-( Har anmeldt ham til politiet, og han har ringt meg for å si at dette bare var en spøk fra hans side. Han er virkelig ikke rett! Han hadde klargjort en skikkelig bra tale, så om jeg hadde vært svakere, hadde jeg nok gått rett på den.. Huff, Gutten har akkurat sovnet, etter en lang gråteparade for savnet etter mor... Jeg er sliten!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #14 Skrevet 9. mai 2011 Du er virkelig sterk og en utrolig kvinne HI! Jeg skulle ønske noen gjorde noe slikt for meg når det skjedde meg, men uheldigvis var det ingen som var sterke nok Takk til deg for at du er til for han gutten! Skjønner godt at du er sliten, og dette er jo en stor påkjenning for deg også! I morgen foreslår jeg at du tar en real prat med barnets mor for har dette skjedd flere ganger så vet moren antakeligvis om det men fornekter det for seg selv!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #15 Skrevet 9. mai 2011 få han til lege og dokumenter skadene, han må for guds skyld ikke bli satt hjem til faren!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #16 Skrevet 9. mai 2011 Du gjorde det rette. Jeg er stolt av deg HI!! Mange klemmer og gode ønsker for gutten å får håpe at hverdagens hans blir bedre nå!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #17 Skrevet 9. mai 2011 Hvor er mor oppi det hele? Jeg får så vondt av den stakkars gutten. Vi trenger flere som deg, HI.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #18 Skrevet 9. mai 2011 Hm. Trolleri! Ikke at jeg betviler at barn blir slått, men dette er bare tull. Hadde denne faren virkelig slått barnet og du liksom hadde 'tatt han med deg', så hadde faren stanset deg! Og du hadde ikke uten videre fått passe ungen til i dag. Og hva med barnets mor? Hun hadde aldri godtatt det!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 9. mai 2011 #19 Skrevet 9. mai 2011 Supert HI! skulle bare mangel, men ikke alle som er så tøffe som deg! Jeg fikk frysninger nå. Godt denne gutten har deg! Virker jo som moren ikke strekker helt til nå og ikke helt vet hva hun skal gjøre. Stor respekt til deg! godt menneske er du!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #22 Skrevet 10. mai 2011 Lurer jeg på også- jeg vil ha mer utfyllende info her, merker jeg. For det frste: hvor var moren? Og hvor er hun nå? For det andre; jeg har VELDIG vanskelig for å se for meg at en far som blir avslørt når han boksre ungen sin i magen står rolig og ser på at noen tar med seg ungen hjem etterpå- uten å protestere. Atferden hans tatt i betraktning skulle man jo ihvertfall tro at han ville forsvare seg og glatte over og prøve å holde igjen ungen? Hva skjer nå da?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #24 Skrevet 10. mai 2011 Dette må være trolleri. Hvorfor har ikke barnets mor anmeldt deg for kidnapping? Du kan jo ikke bare ta med deg et barn?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #25 Skrevet 10. mai 2011 Synes det er trist at hver gang en historie på dette forumet kommer opp, så mener alle at dette er trolleri. Jeg vet ikke om jeg har så lyst til å skrive noe mer, siden jeg faktisk ikke blir trodd, og det er synd, for det hadde vært godt å få gode ord om hva man kan gjøre. Jeg hadde ikke tenkt å anmelde faren til gutten, om ikke en kvinne her inne sa at jeg skulle gjøre det. Jeg sa aldri at faren bare nikket og sa at jeg skulle ta med meg gutten. Moren var ute av huset, for å gjøre et ærend. Vi har hatt kontakt, og nå er barnet hos sin mor, som ikke godtok hans forklaring, og jeg håper alt ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå