Gå til innhold

Flere kjedespisere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på slankern, å har gått ned mange kilo. Men enkelte dager har jeg så stort behov for å bare putte noe i munnen, bare for å få tiden til å gå. Jeg har ikke hatt noen sprekk på denne slankekuren som har vart i 16 uker hittil, å har ikke tenkt å sprekke nå heller.

Men det er trasig, for jeg er arbeidssøker, å søker og søker etter jobber. Men det er lite eller ingenting å søke på. Har også begynt å søke i andre byer nå. Gått slik i 6 mnd. nå. Å jeg merker at dette begynner å gå på helsa løs.. Sliter litt med psyken nå, å alt er bare tungt..

Men hvorfor denne trangen til å spise?? Jeg vet jo at jeg vil føle meg som en stor dritt etterpå..

Jaja.. Godt å få tømt ut litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen der ja :P

Har gått ned 30 kg til nå men har fortsatt 15 igjen til der jeg ønsker å være. Jeg kuttet sukker ned til et nesten nullpunkt i februar og holder meg godt ennå. Når jeg får denne trangen, prøver jeg å identifisere grunnen til at jeg vil proppe i meg mat. Hvis det feks er at jeg kjeder meg, gjør jeg noe med det. Kan det ikke identifiseres, er jeg mest sannsynlig sulten og lager meg da en skive med noe godt på. Er det sjokoladetrangen som melder seg, kan jeg nå ta en teskje oboy og skumma melk og få den trangen dekket. Hvis jeg er skikkelig ille og bare ville trykke i trynet med all slags, kutter jeg opp gulrøtter og har litt dipp, så kan jeg spise meg nesten vond på det i stedet for smågodt som jeg gjorde før.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å kvitte meg med den dårlige samvittigheten, det er bare en vondt sirkel som vil bli større hvis du ikke gjør noe med den. Tenk "jaja, så spiste jeg en hel plate sjokolade / en hel pose chips / et helt brød med sjokade osvosv, men nå gir jeg meg" så slipper du at du spiser ennå mer av ren sorg for det første du puttet i deg. Gi deg selv litt rom, ikke vær hard med deg selv! Finn mange grunner til at du er god, til at du er fin og spesiell og terp på dette til du blir glad i deg selv! Du kommer til å få den perfekte jobben for deg, selv om den bruker lang tid på å dukke opp :)

Sorry dette ble litt langt, men jeg har endelig forstått med meg selv de mekanismene som lå bak mitt eget misbruk av mat :)

Skrevet

Tyggis, pastiller, sukkerfrie drops og en flaske med vann. Da kommer du langt.

Skrevet

Jeg og er slik... prøv med tyggis:)

Skrevet

Drikker mange liter vann om dagen, sukkerfritt og tyggis får jeg fort luft i magen av. Stort sett klarer jeg å få tankene over på noe annet, men i dag var det litt vanskelig. Men tok noen ruter sjokolade å kastet resten! Som regel har jeg ikke noe i skapene, men i dag hadde jeg det pga. ikke spist noe særlig i helgen..

Tusen takk for langt og fint svar! Så godt når man endelig forstår ting som tidligere har vært uforståelige. Jeg tror arbeidsløsheten påvirker mye mer enn jeg tror. Å jeg går liksom bare på autopilot om dagen. Men får håpe du har rett i at den perfekte jobben dukker opp etterhvert!

Takk :o)

Å gratulerer med stort vekttap!! Kjempebra =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...