jippijegharfødt Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Mannen og jeg vurderer at han skal begynne å studere. Det vil ta 3 år på fulltid (deltid er uaktuelt). Blir i så fall fra neste år. Da har han ett år på å finne en ny jobb (som han kan klatre i, finner han det så blir det ikke skole). Dessuten må jeg ha fast jobb eller en lengre kontrakt enn jeg har nå for at studier skal være realistisk. Noen med erfaringer med at den ene begynner å studere på heltid og man har små barn?
LegallyBlond Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har studert med to små barn. Synes det har gått veldig bra Mannen har fast jobb og tjener rimelig greit, og jeg har selv jobbet litt ekstra i helger og ferier. Man må jo regner med at det ikke blir overflod med penger de årene, men om man ikke har veldig mye lån, kanskje kan ha avdragsfritt huslån noen år, og er innstilt på å redusere forbruket litt en periode så går det veldig fint. Når det gjelder tid så står man jo ikke like fritt i forhold til lesing og andre aktiviteter på ettermiddag/kveld når man har små barn. Men sånn er det jo bare, man har de timene man har og så jobbe da. Så er man jo ganske fleksibel som student, så her har ungene hatt litt kortere barnehagedager, noen rolige morninger osv. Men det krever jo at den andre parten er villig til å ta litt ekstra med ungene i de mest hektiske eksamensperiodene. Sånn totalt sett har vi bare god erfaring med å være en heltidsstudent, en i arbeid og to små barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå