Gå til innhold

Skal vi/ må vi gi bryllupsgave?? Har ikke lyst.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er saken:

-Jeg er invitert i bryllup. Kun jeg, selv om vi er gift og har to små barn. Passer dermed ikke å dra i bryllup alene med 4 mnd gml baby

-Jeg inviterte begge (de som nå skal gifte seg) i vårt bryllup, selv om de "bare" var kjærester

-Bare han kom i vårt bryllup, sammen med vennegjeng

-Sammen spleiset denne vennegjengen på bryllupsgave til oss. De var 4 stykker og jeg fikk en vanlig 3-bilders ramme med tre bilder i (koselig, ja, men ikke av spesiell verdi med tanke på bryllupsgave).....

Jeg har virkelig ikke lyst å gi noe, for da må det jo sendes, og bare gaven blir jo dyrere enn de tilsammen ga oss i gave.... Synes hele greia bare er kjip, spesielt siden bare jeg ble invitert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten ikke prata med denne vennegjengen enda, så kan jo hende de har planer om å spleise igjen, har ikke hørt no' fra de...

HI

Skrevet

Jeg hadde jo gledd meg til bryllupet, og tenkte jeg og mannen kunne reise med baby, men ble jo så skuffet når det bare var jeg som var invitert. Er nok litt furtete, ja:P

HI

Skrevet

Satte han gjen kjæresten hjemme og tok med en haug venner istedetfor? Uten å spørre?

Skal du ikke dra hadde jeg droppet gave også, jeg gir ikke gave til bryllup jeg ikke går i. Med indre det er noen nærme.

Skrevet

Jeg synst det er en fornærmelse å bare invitere en person av et par. Enten inviterer man begge eller ingen.

Send et gavekort på 200kr i posten.

Skrevet

Dette er liksom en gjeng fra studentmiljøet, vi var 5 inkludert meg, så de var invitert, da. :) Men jeg fikk ingen beskjed om at dama ikke kunne komme (eller takk for at hun var invitert, for den saks skyld), bare at han kom.

Og jeg vet ikke hva som er praksis hvis man er invitert og ikke kan komme, aldri vært i den situasjonen før, da jeg ikke har måttet takke nei til invitasjon før. Men som sagt, frister ikke å sende gave.

Skrevet

Jeg inviterte 3 barndomsvenninner i vårt bryllup, alle har samboere som vi ikke kjenner så de var bare glad til for å slippe....

fikk da gave fra disse venninnene sammen....

Skrevet

Man "må" jo gi gave når man er invitert! (..og jeg er sunnmøring! hehe;))

Men når det er sagt, så er det jo normalt å invitere folk som par! Helt tullete å bare invitere deg.. Selv om det er du som har vært med i vennegjengen , så er det jo normalt og involvere ektefeller/kjærester etterhvert som de kommer inn i bildet:)

Skrevet

Utrolig merkelig å kun invitere ene parten når man er gift!!!

Jeg pleier å forsøke å heve meg over sånt. Kan jo ikke svare med samme mynt hvis man mener oppførselen er teit, da er man jo egentlig like teit selv...

Så jeg hadde gitt beskjed om at jeg dessverre ikke kunne komme pga baby, men hadde gitt en passende gave allikevel.

Skrevet

Oki.

Vi fikk ikke gave fra en eneste en som ikke om i vårt bryllup, hverken de som sa ifra at de ikke kunne eller de som ikke gjorde det engang.

Vi var først ute til å gifte oss av de, så de gjorde det ikke som noen pay-back.

Skrevet

Jeg ville aldri ha invitert uten samboer. Kjæreste blir litt annerledes for det er liksom ikke så seriøst. På en annen side så er det jo de som gifter seg som bestemmer. Kanskje det har med økonomi å gjøre?

Jeg ville ha sendt en gave, men samtidig fikk ikke jeg gave fra noen av de som var invitert til mitt bryllup men som ikke kom. Så mulig det er vanlig å ikke gi gave om man ikke kommer.

Skrevet

Jeg hadde sendt dem et gavekort på 100 kr ( med tanke på den kjipe bryllupsgaven du fikk av dem).

Eller kan ta kontakt med denne "vennegjengen" for og høre om de ville være med på og spleise på gave.

Men jeg syns at det er er veldi sært at din mann ikke ble invitert, spesiellt siden dere er gift i tillegg.

Skrevet

Gledd deg til bryllupet??! Den har jeg aldri hørt, bortsett fra bridezilla selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...