Gå til innhold

Hvor mye er på plass!?


snart3co

Anbefalte innlegg

Hei alle dere August jenter..

 

Når er termin og hvor langt er dere kommet med innkjøp/klargjøring til den lille?

Er førstegangs her.. så jeg er VELDIG i tvil om hvor mye klær osv jeg trenger.. samtidig sliter jeg også litt med hvilke type. føler august er typisk sommermåned, men så blir jo plutselig september litt kaldere.

hmm.. ull? Bomull? Body med kort erm? Body med lang erm?

Hva tenker dere andre!? :-)

 

Håper ellers at formen deres er strålende og at dere nyter dagene som gravid!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei :)

 

Eg har termin 06.august og har fått i hus det meste. Vogn, bilsete, stellekommode, seng, men den skal pussast opp og treng ny madrass. Kle har eg masse av etter førstemann som var et vinterbarn, så treng ikkje kjøpe så masse, har bodyer i både ull og bomull etter han. Er veldig usikker sjølv på om vi kva vi treng ang sommerkle. Så har bestemt meg for å vente med akkurat det til etter han er født og heller kjøpe eit par ting om det trengs. Sjå veiret an rett og slett. Er jo kjedelig å sitte med en heil masse sommerkle man ikkje får brukt. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok lurt.. men da har du kanskje litt av de basic tingene uansett etter førstemann ja?

Så kan du jo redde mye med bare å ha noen gode tepper parat.. om det skulle bli litt for kjølig for bomullsbodyer..

Tenker at det holder hvis jeg har en del bodyer og pysjamaser!?

Tror jeg har 6 bodyer og 6 pysjamaser nå.. foreløpig bare en sparkebukse og en hel dress da.. men kanskje det holder til de første dagene iallefall.. :-) Vanskelig å vite føler jeg.. tenker om det blir skikkelig mye gulping hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har basic tingene etter han ja :) Bodyer, strømpebukser og pysjamaser er stortsett det man bruker mest av i begynnelsen og evt sparkebukse når man skal ut av huset. Hadde vel ca samme antall som det du har, bortsett fra et par ekstra sparkebukser. Når vi var heime syns eg det var best å berre bruke body og strømpebukse. :)

 

Ja, akkurat det med gulping er ikkje lett å forutse. Vi hadde kjøpt inn rikelig med gulpekluter o.l til førstemann, men han var ikkje så voldsom på å gulpe. Det er nok veldig forskjellig og kommer an på kor mykje melk man får osv. :) Det beste er å starte med lite og heller kjøpe meir kle o.l om man trenger det, kan fort bli for masse. Vi har MANGE kassa med kle etter første, så gikk på en liten smell der ja :P hehe :)

Man får jo stortsett så mykje presanga i starten og, og folk kjøper mest små str. :) sånn var det hvertfall her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 2. august. Har nesten ingenting klart. Vi har bilsete og voksipose, og jeg har bestilt vogn. Har litt klær, men som flere av dere er jeg veldig usikker på hva jeg trenger, og i hvilke str. Regner med det meste blir kjøpt i 56 og 62, og dersom d kommer en liten baby får pappan dra på shopping når vi er på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått det meste i hus, mangler småting som jeg skal arve hjemmefra.

Satteopp kommoden i forrige uke pga jeg hadde shoppet litt mye baby klær fra usa turen vår som jeg måtte få unna. Satte samtidig opp senga siden. I kjøpte det samtidig.

Har lagt et laken over senga, så den liksom ikke skriker mot mot. Har litt lyst til å ta frem vogna og leke meg litt rundt i stua, men tør ikke helt enda.

Har termin 18 august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei:)

 

Jeg har termin 9 august, og det meste begynner å komme på plass. Jeg er også førstegangs, og veldig i tvil om vi trenger sommerklær. Men det som er i hus her er vogn, dyne til å ha i vogna, seng med madrass og dyne, to sett med sengetøy til seng, og ett til vogn. Jeg har en tante som ikke er så veldig mange år eldre enn meg, og hun har en sønn på fem år som hun har tatt vare på alt etter. Vi har derfor arvet reiseseng med madrass, voksipose og saueskinnspose. Så det er på plass. Vi fikk også nesten ubrukt ny sportsvogn av tanta mi, så det står klart til poden blir litt større. Stellebord har vi fått av mormoren til samboeren min, som er montert sammen og står oppe.

 

Av klær har jeg fått litt etter sønnen til storesøstra mi. Den kommende farmoren ville veldig gjerne handle så og si alt av det praktiske av klær. så jeg har 7 bodyer i str 50 og 4 i str 62. Jeg har 5 bukser uten ben, 10 par med sokker. 7 tynne luer i forskjellige farger. 3 hele dresser. to sparkebukser. 4 pysjamaser. Det har også blitt handlet inn gulpekluter, to helsetepper og ammepute. Av søsteren min har jeg fått babycall, da hun fikk to da gutten hennes ble født. Jeg vet også at det kommer en bag med klær etter en gutt som nettopp har vokst ut av dem.

 

Jeg har hele tiden hatt den tanken at jeg vil handle og ha det meste klart sånn at jeg kan nyte den siste delen med å slappe av hjemme sammen med samboeren min, venner og familie. Jeg vil ikke ligge på sykehuset og tenke at nei det må vi kjøpe og det må vi kjøpe osv... Jeg vil komme hjem og kunne slappe av med lille gutten:)

 

Vi har vært utrolig heldige som har arvet så masse som nesten ikke er brukt og ser helt nytt ut, og at vi har fått masse nytt også. Det eneste jeg har handlet er en himmel til å ha over senga, og en pysjamas. I Juni skal vi handle bilsete, bleier og alt det som trengs til stelleplassen.

 

Blir sikkert litt småhandling i sommer, men her er det viktigste på plass i hus:) Håper tiden går fort, for gleder meg virkelig til å se gutten vår nå<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke løftet en finger på utstyrsfronten enda. Venter jo nr.to, da, så vi har jo mengder med tøy i poser i kjelleren. Skal finne det fram og vaske det på nytt om en måneds tid ca. Har ikke tenkt over om det er riktig type tøy. Men førstemann kom i juni, og denne kommer i august, så helt galt kan det vel ikke være...

 

Det vi trenger er:

 

Bilstol (den forrige har blitt ubrukelig siden sist)

Stellebord (det forrige har gått i stykker siden sist)

 

Ja, og så må vi vel oppgradere litt på bleie- og flaskefronten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...