Gå til innhold

puppekrem.. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som erfaring i hvilken som hjelper ? mot sårhet, betennelse etc.. ?

fikk betennelse m forrige, og fy søren så vondt det var å amme da, så denne gangen har jeg lyst til å være litt forberedt i tifelle...

går det ann å forebygge slikt ? evt begynne å smøre litt før fødsel?

hvilke kremer er det som hjelper ?

tusen takk for alle svar og tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bepanthen på apoteket. Smurte ikke før etter første sug på sykehuset, og var ALDRI sår! (Hadde dårlig erfaring jeg også, så synes barselstiden var fantastisk denne gangen! )

Sluttet å bruke den etter noen uker og har ikke brukt annet en fuktighetskrem siden. Kan brukes på stumpen også, kjempegod. Etter 5 måneder er jeg ennå på tredje tuben.

Skrevet

En krem som heter purelan er gull verdt til det! Også er den genial for såre lepper også:)

Skrevet

må disse evt vaskes bort før amming etc da ?

tusen takk for tips ! :)

Skrevet

Så vidt jeg husker må iallfall ikke purelan vaskes bort. Mener bestemt jeg ikke gjorde det.

Skrevet

Sverger til purelan!! Den er utrolig god, og hjelper kjapt om man er blitt sår!:) Man må ikke vaske den bort før amming, nei :)

Skrevet

Jeg like IKKE purelan!!! Den er klissete og fæl, og ammeinnleggene klistrer seg til den såre, ømme brystvorta. Dessuten er det vanskelig å smøre på når brystvortene er slik, fordi den er såpass hard og klissete som den er. også sååååå vondt som det gjør!!!!! Jeg sverger til lilla Danatect fra apoteket - den er kjempegod! En litt feit krem, og enkel å smøre ut! Dessuten er det en veldig god håndkrem ;) Drøy er den også!

Skrevet

Jeg vasket ikke bort Bepanthen, tørket med klut. Den er som en vanlig krem. Ikke noe kliss:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...