Gå til innhold

Underlivsundersøkelse idag, men så kom mensen igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 10mnd siden fødselen, men pga at jeg revnet litt da, skal jeg på en kontroll igjen nå. Men idag kom selvfølgelig mensen igjen!

Jeg har jo nå lite lyst til å reise på denne timen, men hvordan er dette egentlig? Er det "normalt" å reise på en slik time selv om man har fått mensen, eller skal jeg ringe å avbestille/flytte den? Må jo sikkert betale gebyret på 400kr da, så lenge det er under 24timer til timen er....

Arg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du avbestiller timen. Det blir ikke gebyr da etterundersøkelse vedr. fødsel er gratis.

Skrevet

Ja det er det jeg har lyst til å gjøre også... Men står i brevet at jeg må betale et gebyr i resepsjonen før timen starter!

Men orker ikke tanken på å ha denne undersøkelsen når man har mensen.

Går i ulønnet permisjon om dagen, så har lite inntekt. Derfor frister det lite å måtte betale for to timer hvis jeg ikke møter opp idag,...

HI

Skrevet

Ring og hør med de. Jeg hadde time en gang rett etter at mensen kom og legen sa at jeg måtte komme tilbake etter at den var ferdig.

Skrevet

Ring å snakk med de.

Kan jo hende siden det er en sjekk etter fødsel at det er best at du ikke har mensen siden de skal se hvordan det har grodd.

Skrevet

Du må ikke betale gebyr siden det er mandag. Ingen som tar i mot avbestillinger på en søndag på poliklinisk av deling.

Om du må betale egenandel for selve timen vet jeg ikke. Jeg måtte gjøre det på Elverum sykehus, for en etterundersøkelse i forbindelse av en fødselsskade (det var 7 uker etter fødselen).

Jeg hadde forresten mensen, og det gikk greit (ringte og forhørte meg hva de mente). Ikke så trivelig, men så lenge de ville at jeg skulle komme likevel... Brukte bare en tampong som jeg tok ut like før undersøkelsen, samt at jeg hadde med meg våtservietter.

Uansett... Ring og hør hva de ønsker... Betale for evt. avbestilling skal du i alle fall ikke.

Skrevet

Jeg ringte dit nå, og da sa hun" Det bryr vi oss ikke noe om her, så bare kom du".

Jeg syns ikke det er så trivlig å skulle reise dit nå når jeg har mensen, men men. Bare godt å bli ferdig med det også.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...