Snuskomrusk Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har nettopp oppdaget intervalltrening og syns dette er kjempekjekt Motiverende å se formen som sakte men sikkert blir bedre. Jeg lurte på om du kunne gi meg litt tips på hvordan jeg best bør sette opp videre løp? Pr i dag begynner jeg med 10 min rask gange som oppvarming, jogger så i 3 min og går så i 3 min. Jogger da tilsammen 18 minutter i løpet av en økt (6 x 3 min). Dette har jeg gjort nå i snart to uker (ca 4 ganger). Hvilket av følgende opplegg bør jeg kjøre for å komme et hakk videre? A) Jogge i 3 min og gå i 2 min eller Jogge i 4 min og gå i 3 min Jeg sliter også mye med sting, men presser jeg meg i gjennom det, merker jeg at det blir borte etter en 45 min. Syns dette allikevel er utrolig vondt, særlig i starten. Er det noe jeg bør gjøre for å unngå dette? Jeg spiser ikke rett før jeg trener og prøver å drikke små slurker vann. På forhånd 100000 takk!
Snuskomrusk Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2011 Takk for dytten anonym ) Dytter videre i håp om at kanskje noen andre treningsfolk kan komme med sine tips?
Lillie Vanillie Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er ikke så stødig på intervalltrening, så der er det sikkert andre som kan svare bedre, men jeg slet veldig med sting før. Det som til slutt hjalp var å styrke magemusklene. Situps hver kveld (er noe herk), begynte for over to år siden, og holder fremdeles på. Før jeg begynte med det sleit jeg noe verre, kunne bare spise suppe til middag dagen før løping, kunne knapt spise noe i timene før trening. Fikk tips om at det kunne være magemusklene som var svake, men hadde ikke tro på at de kunne være SÅ svake, men det kunne de altså. Har lite problemer nå, bare om jeg er så dum og spiser tung mat før trening eller drikker veldig mye underveis. Har nesten eliminert problemet, men det tok noen måneder før musklaturen var sterk nok til at det hjalp på.
Snuskomrusk Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2011 Tusen takk for svar Lillie Vamillie! ) Tok du bare vanlige situps? Jeg kommer meg nemlig ikke helt opp med mindre jeg bruker armene som litt drahjelp (dvs later som jeg kaster en ball over hodet og drar meg opp) Er flink på ab-crunch (aner ikke hva de kalles på norsk), der hvor du kun letter skuldrene og ikke hele overkroppen i fra bakken. Hvor mange tok du hver kveld? Gjorde du noe annet for å styrke magemusklene, planken feks? Skal virkelig teste dette ut ja! )
Lillie Vanillie Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 De jeg tar nå er veldig effektive (=trenger færre repetisjoner), ligger på rygg, løfter beina opp og har 90° vinkel på knærne, og hendene bak hodet, og så trekker jeg knærne mot meg samtidig som jeg løfter overkroppen så langt jeg klarer ved hjelp av magemusklene, og når jeg slipper overkroppen ned, slipper jeg beina så langt tilbake som jeg klarer uten å løfte ryggen fra gulvet. Og så trekker jeg sammen mage og bein igjen. Det er spesielt det å slippe beina bak som er tungt. Nå tar jeg 30 av de, pluss 40 til hver side og tar planken i 30-45 min (alt etter hvor lenge jeg holder ut). Da jeg begynte tok jeg vanlige. Tror ikke jeg løftet hele overkroppen, og tror bare jeg klarte ca 20. Men det går fort fremover, og på et tidspunkt kunne jeg ta over 100 (kjedelig), så da begynte jeg å ta mer effektive. Så hvis de tunge er for vanskelige, kan du begynne med vanlige, eller bare ta med beina opp, ikke slippe de tilbake, gjorde det også en periode. Mulig jeg ikke er veldig flink til å forklare situps, så spør om noe er uklart :-)
Eplebiten Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Gå inn på bloggen hennes og legg igjen spørsmålet der, da er du garantert på å få svar, enten som kommentar under din egen eller som et innlegg på bloggen hennes. Her er link: http://cathrineslilleboble.blogg.no/ Kanskje du og finner svaret ved å klikke litt rundt på bloggen og lese der. Anbefaler bloggen på det sterkeste, jeg har vært fast leser lenge.
Snuskomrusk Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2011 Takk for svar begge to! Er det noe alà dette du gjør, bare at du har ryggen i bakken i stedet for å svinge helt opp? http://www.5min.com/Video/How-to-Do-the-V-Up-Workout-85140050 Får sette i gang, merker jo at magemusklene ikke er som før jeg ble gravid Lilleena, takk for link, den har jeg lett etter en stund nå!! :oD Har postet en kommentar på en av innleggene hennes, takk for tips ) Ha en fortsatt fin kveld mine damer!
Eplebiten Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Bare hyggelig! Da er det bare å vente på svar. Ha en fortsatt fin kveld du og
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Bare at jeg har bøyde knær og ikke slipper de like langt ned, holder de ganske høyt, og strekker ut beina :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå