Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har nå fått time til mamografi, og er litt usikker på hvordan det foregår. Har lest litt på nettet, men der står det bare "kalde fakta". Ser for meg at puppen min blir trykket helt sammen, og det høres litt vondt ut når jeg har så vondt i den fra før av. Heldigvis har jeg ikke spretne og fyldige pupper lengre, de forsvant etter at ammingen var over;) Uansett, er det noen her som kan opplyse meg litt om hvordan det foregår og om jeg bør være nervøs på forhånd? Takker og bukker;)
2 små orkaner Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Hei, jeg har tatt mammografi. Du kommer inn i et rum hvor der er en stor maskin. Du vil få beskjed om å stå på et bestemt sted. Så drar de i puppen din og klemmer den flat mellom to plater. Du skal da stå stille mens de tar bildene. Jeg synes det var litt ubehagelig når de dro i puppen for de dra skjikkelig mye fordi de må prøve å få med brystveggen. Den ene gangen klemte de platene for mye samme- de så de selv og det gjorde litt vondt. Du trenger ikke være nervøs. Ubehaget er kortvarig og hele prosessen tar ikke lang tid. Lykke til
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Tusen takk for svar! Har nemlig time tidlig 18.mai, og er litt dumt å ødelegge dagen før med nervøsitet;)
Gjest MMJ Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Jeg synes ikke det var morsomt... men vondt var det jo ikke. Litt merkelig når hun sykepleieren står og drar i puppene dine liksom, hehe De fant to godartet svulster hos meg, jeg syntes det ikke var noe greit når de skulle ta prøver av dem... det var kanskje ikke supervondt... men jeg er redd nåler, kanskje derfor det var så ekkelt.
Ugl@ Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Gikk helt fint å ta mammografi, vil ikke si det var vondt, men litt ubehagelig. Jeg tok også ultralyd og en biopsi ( de tok prøve av en kul ved hjelp av en enorm sprøytelignende sak, det gjorde ikke vondt selv om det så litt skummelt ut). Det tar kun trippelsjekk hvis det er konkrete ting de finner som må undersøkes, så ikke sikkert du trenger mer enn mamografi :-)
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er litt pingle når det kommer til store sprøytelignende saker, så håper det kun blir mamografi ja;) Foreløpig har ihvertfall ikke legen funnet noen kul, men det ene brystet kjennes så mye større og tyngre ut enn det andre. I tillegg har jeg ofte smerter i det. Dette startet rett etter at jeg var ferdig med å amme, og har vedvart i snart 8 mnd. Så sikkert greit å få det sjekket ut...!
Træægtrønder`n :) Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Mamografien var helt grei. Ikke behagelig altså, men ikke spesielt vondt heller. Ingenting å grue seg til i alle fall
Chica2011 Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Ikke noe å grue seg til! Synes ikke du skal tenke på det i det hele tatt før du er på vei dit
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Tusen takk for støttende ord! Da skal denne pingla kose seg på 17. mai, og ikke tenke på mamografien før tidlig neste morgen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå