Gå til innhold

Noen som har hund som kan se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min skal kjøpe oss hund. Og det er leveringsklare valper av den rasen vi skal ha allerede 1.juni, i nærheten av her vi bor. Seriøs oppdretter, så det hadde vært kjempe greit for oss å kjøpt valp der.

Men så er det slik at vi skal flytte nå i juni, ikke mer enn 5 min kjøring fra her vi bor. Men det vi tenker på er om det blir mye uroligheter for valpen når flytteprosessen starter.

Bør vi vente med å kjøpe valp til vi har fått flytta, eller vil det gå greit under flyttinga?

Hele prosessen vil ta rundt 1 uke ca med pakking. Så er vi nødt til å være hos mine foreldre et par netter før vi får flytta inn i ny huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja, vi vil gjerne skaffe en valp til sommeren da jeg har fri hele sommeren slik at jeg kan være hjemme med valpen med tanke på å få den stueren og ikke minst venne den på å være alene før høsten starter.

Skrevet

Kommer helt an på hvordan dere håndterer situasjonen det :)

Sørger dere for at valpen får nok ro, kos og skaper positive opplevelser for valpen midt oppe i alt, vil jeg si at dere kan hente den før dere flytter.

Vet dere at det vil bli et stress uten like med ekstremt mye å gjøre, hva med å gjøre en avtale med oppdretter om at dere henter valpen etter at dere har fått kommet dere i hus? Vet at mange oppdrettere venter med å levere fra seg valper til etter ferier, får å sikre at valpene kommer til rett hjem som ikke bare vil ha en lekekamerat den ene sommeren feks.

Masse lykke til med valp og flytting! :)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Hvis dere har muligheten til å utsette kjøpet til etter at dere har flyttet, så ville jeg nok anbefalt det. Rett og slett fordi når man får en ny hund, så er det greit at den får ro og fred til å bli kjent med dere og sitt nye hjem den første tiden. I tillegg er det også greit å etablere rutiner og regler fra første stund.

Hvis det ikke er en mulighet for dere, så går det sikkert greit under flyttingen også. Men ikke noe jeg anbefaler, så det kan skape endel usikkerhet og uro hos en liten valp. Samtidig har dere sikkert nok å fokusere på mtp flytting, og da kan det jo bli litt mas med en valp som tisser overalt, river ned ting, løper i beina deres, piper hele natten og maser... hehe;)

Skrevet

Takk, for svar :)

Flyttinga føler jeg blir litt hva vi gjør til selv, så vet vi at vi har valp i huset under flyttinga, så er vi nødt til å ta hensyn til det.

Men skal ringe oppdretteren i morgen å høre hva de har å si til at vi må vente til starten på juli for å hente den. Håper det går i orden, hadde vært mest praktisk å fått kommet inn i nyhuset før det kommer et nytt familiemedlem.

HI

Skrevet

Kontakt oppdretter å si hvordan det hele er så har hun bare valpen ei uke for dere. ikke noe problem det om hun opprtetteren er seriøs! :)

Skrevet

Ja, det er kanskje og en mulighet. Skal høre om det.

Takk, for svar :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...