Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Gi meg noen gode poenger, tale til min venninnes datter som jeg er fadder til. Jeg er helt blank og tiden flyr!
Himmel og hav Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Hva med et dikt? Våg å være. Våg å være ærlig, våg å være fri våg å føle det du gjør si det du vil si. Kanskje de som holder munn er reddere enn deg? Der hvor alt er gått i lås må noen åpne vei. Våg å være sårbar ingen er av stein. Våg å vise hvor du står, stå på egne bein. Sterk er den som ser seg om og velger veien selv. Kanskje de som gjør deg vondt er svakest likevel? Våg å være nykter, våg å leve nå. Syng, om det er det du vil - gråt litt om du må. Tiden er for kort til flukt, bruk den mens du kan. Noen trenger alt du er og at du er sann! Av Hans Olav Mørk. Skeiserenn Du startar i lag med storskridaren. Du veit du ikkje kan fylgja han, men du legg i veg og brukar all di kraft og held lag ei stund. Men han glid ifrå deg - glid ifrå deg, glid ifrå deg - Snart er han heile runden fyre. Det kjennest litt skamfullt med det same. Til det kjem ei merkeleg ro yver deg, kan ikkje storskridaren fara! Og du fell inn i di eigi takt og kappestrid med deg sjølv. Meir kan ingen gjera. Olav H. Hauge Smekk på noen søte historier fra da hun var liten, nevn de gode evnene og talentene hun har, gratuler henne med dagen osv.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Litt pussig, diktet Våg å være er det eneste jeg hadde funnet frem allerede ) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå