Gå til innhold

Dere som har barn som bruker nutramigen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi lage opp en flaske før vi legger oss i 23 tidne og at den står til 3-4 tiden på natten før vi gir den,eller må den lages opp rett før måltid hvr gang...

på pakken står det skal brukes innen 2 timer,,men vet at flere som har brukt nan legger den i en beholder som holder melka varm til natten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lage flasker for opp til et døgn av gangen (jeg laget flasker 2 ggr i døgnet) En ny flaske kan stå i romtemperatur i 2 timer, en påbegynt flaske må drikkes ila en time. Dette ifølge produsenten,

Jeg oppbevarte de i kjøleskap og varmet de litt i microen før jeg ga den.

Skrevet

Det blir vel egentlig anbefalt å lage fersk melk til hvert måltid. Synes det enkleste var å ha med termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og ferdig oppmålt pulver opp på soverommet hver kveld. Blandet varmt og kaldt vann til perfekt temperatur. Drikkeklar på 30 sekunder. Siden vi har soverom i 2 etasje og kjøkken nede, ville det tatt mye lenger tid å få klar melken hvis jeg skulle varmet i micro. Hadde med en kurv opp hver kveld i 20 måneder :-D

Skrevet

Jeg har en helt super vannkoker fra Philips som man kan stille inn temperatur på vannet. 40-60-80-100

Helt genialt. Kokte opp vannet først og så på natten var det bare å stille inn på 40 grader, tar ca 30 sekunder så er vannet klart. Så pulver, rist rist og melken er klar:-) og til grøt er der bare p stille på 80 grader og den får perfekt temp....

 

Den reddet meg igjennom nettene for å si det slik

Skrevet

Man må nok lage fersk melk til hvert måltid. Jeg gjør dette med barn nr.2 nå, og det har gått helt fint. Termis med kokende vann er tingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...