Gå til innhold

hvor lenge etter fødsel er det normalt at

Anbefalte innlegg

Skrevet

magen og navelen fin igjen? Og når begynte resten av svangerskapkg å rase av?

jeg fikk mitt barn nr 2 for snart 3 mnd siden, og navelen min er fremdeles strekt og stor etter svangerskapet. Navelen sto ut på slutten av graviditeten. Fikk noen strekkmerker og, men de kan jeg ikke forvente så mye av. Jeg la på meg ca 20 kg i svangerskapet, samme som med første barnet.

Husker med mitt første barn at jeg mistet en del av vekten rundt 5 mnd alder, men denne gang er det gått nå nesten 3 mnd og har fremdeles 10 kg igjen som skal vekk... Har ikke kommet helt igang med å gå turer enda da... Og neste søndag er det dåp og bunaden er umulig å bruke... :-( første barn ble døpt da hun var 4,5 mnd, da passet bunaden.

Men når er det vanlig at navelen blir normal igjen? Og når er det vanlig at resten av kg raser av? Jeg har bare erfaring med ett barn...

Jeg har en stor gutt nå som ammes mye, og han spiser mye og.... merker jo ikke at han suger ut fettet mitt liksom heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt yngste barn er 4år og navlen er enda ikke "bra". Den har fått seg en god strekk. Tror nok man må akspterer at kroppen forandrer seg, og ikke alltid kommer tilbake. Ang. vekten så kommer jo det helt ann på hvor fort du slanker deg. Jeg har måttet jobbe knallhardt for hvert gram jeg ville ned - ingenting kom gratis.

Skrevet

Det tar gjerne litt lenger tid for hvert barn, det gjorde det ihvertfall for meg...

Med første var jeg to kilo under startvekt to uker etter fødselen (la på meg 12 kilo). Andre gangen var jeg nede på startvekt ca 2 mnd etter fødselen (la på meg 16 kilo).

Men magen har egentlig aldri blitt den samme, magemusklene treffer ikke hverandre lenger så den buler litt ut og huden er slappere. Merket også med nummer to at ammingen gjorde meg ulvesulten på en måte jeg ikke var med førstemann, så jeg la faktisk på meg igjen i løpet av ammeperioden.

Skrevet

Ja, jeg må vel gjøre litt mer.. men hva er egentlig normalt blant folk?

jeg ble slankere enn før svangerskapet etter ca 1 år. jeg gikk mye og lange turer med første mann...

planen er det samme nå, og håper på et mirakel at jeg kan ta på meg bunaden på søndag og 17 mai...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...