Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Hadde sex i går og mens vi holder på begynner jeg å blø masse, tenkte at det var bare en blodåre som sprakk i skjeden. Ingenting i dag morges, og ikke vondt i magen. i ettermiddag begynte blødningen igjen og det kommer friskt blod.. Var på legevakta, men fikk ikke time til ul før i morgen, lenge å vente det da, er jo helt nervevrak her jeg sitter, aldri opplevd dette jeg og dette er min fjerde.. Noen som har opplevd det samme? Og gikk det bra? Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Opplevd dette i begge mine svangerskap. Sist svangerskap begynte jeg som du å blø bare litt etter sex (var bare en rosa stripe på papiret). Så morgenen etter våknet jeg flau fordi jeg trodde seriøst jeg hadde tissa meg ut, hele lakenet var søkkvått. (type en flekk på kanskje en halv meter i diameter.) Pysjbuksa mi var gjennomvåt. Både lakenet og buksa var mørke, så ja, jeg trodde det var tiss. Tok av meg buksa og trodde jeg skulle gå i bakken da jeg så at jeg bar full av blod nedover hele lårene, og at det faktisk var blod som var i senga. Ringte legevakta og fikk beskjed om at det kunne ta lange tid før jeg fikk komme inn. Gikk i dusjen, og mens jeg sto der bare fortsatt det å dryppe av meg. Alt vannet i dusjen var rødt. Så jeg tok på meg bind og ventet på at noe som lignet et foster skulle komme ut. Slutta å blø etter et par timer. Fikk ikke komme inn på legevakta før på kvelden. Da sa hun bare at jeg måtte på sykehuset og ta utskrapning siden jeg ikke hadde merket noe til fosteret som var komt ut. På sykehuset fikk jeg informasjon om hvordan utskrapingen skulle foretaes, la meg i stolen sånn at hun kunne sjekke meg med UL. Og plutselig SKRIKER gynekologen. "JA MEN DEN LEVER JO!!!" Ungen er nå 3 år. Det var morkake foran åpningen som gjorde at jeg blødde sånn.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Takk for svar, nå ble jeg letta, gleder meg til å få ul i morgen overstått !!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Huff, føler med deg. Man føler seg så redd og usikker når sånt skjer. Har du smerter ? Så lenge du ikke har vondt går det ofte bra. Jeg blødde mye fra uke 8 - 12 ca, og det kom litt klumper osv. Men det gikk veldig fint! FIkk tildlig UL, og alt var bra. De fant ikke grunnen til blødningene men tippet at det var pga. at morkaken lå langt nede. Håper dette ender godt for dere også, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 samme her, er i uke 14 og fikk ganske kraftig blødning. Vart lagt inn på sykehus med mistanke om abort, men etter laaange timer med venting fikk jeg tatt UL som viste liv!! Morkaken som ligger foran, og da skjer det visst ofte. Så gjett om jeg ble letta, var sikker på at jeg mista...Men det er fortsatt håp- lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Jeg fossblødde i uke 12, og da mener jeg FOSS. Men det gikk heelt fint Har nå en frisk jente som er 12 dager gammel
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Hei Jeg hadde nogenlunde samme opplevelse som hun første som svarte... Skulle til legen med eldstemann, og på vei inn døra kjenner jeg at det begynner å renne. Skjønte med engang at det var blod som kom. Og for noen mengder! Hadde heldigvis og tilfeldigvis ett bind i veska som jeg fikk satt på meg. I løpet av legetimen hadde jeg blødd tvers igjennom. Og vi skulle ta t-banen hjem... Hadde heldigvis svart olabukse på meg og lang jakke! Er den lengste turen jeg noen gang har hatt....Kjente at det rant og rant og rant.... Fikk levert guttungen i bhg og kom meg ned på legevakta ( godt utstyrt med bind!). Har 2 spontanaborter bak meg så i mitt hode så gikk ikke dette den veien det skulle gå. Var forberedt på det værste. Gynekologen tittet "oppi" og det første han sier er: Ja, her var det mye blod! Det gjlør det litt vanskelig å se.... Men jeg henviser deg til UL på sykehuset". Så da var det bare å dra videre. På Ullevål bar det nesten rett inn til UL.... Og mens jeg ligger i denne stolen titter jeg en annen vei. Ville ikke se på skjermen. Lå egentlig bare å forberedte meg på det jeg visste skulle bli sagt. Men.... Det som ble sagt var: Se her ja... Her har vi ett lite hjerte som banker akkurat som det skal! Hadde det ikke vært for de beinholderene hadde jeg ramlet ut av stolen! Det lille bankende hjertet er i dag 2,5 år Og årsaken var også her at morkaka lå foran åpningen ( Blødde fra 1 april av alle datoer, og ut hele den mnd! Var rimelig slapp og sliten kan du si!) Lykke til med UL, håper du får samme gode nyhet!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 Føler virkelig med deg! Sitter i samme situsjon, uke 13, og blødd siden tordag med litt klumper. Ikke så kjempestore blødninger, men absolutt nok til at en blir begymra...Snakka med legevakta på lørdag og de mente det var en spontanabort, og at de ikke kunne gjøre noe for meg dersom det var det. Måtte ringe legen min og få time der så fort som mulig. Så skal prøve å få legetime og UL i morra... Føler liksom ikke det er abort heller... Huff, lykke til i morra, HI!!! Det vil helst gå godt:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Sitter her å tripper og venter nå, ønsker deg over her også lykke til , tvi, tvi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Jeg gjorde- i uke 12. Blødde masse! Stod på badet og plutselig så kjente jeg noe som rant nedover beina mine , kikket ned og der stod jeg i en dam av blod. Jeg brettet to store håndkle (sånn att de ble 12 lag) og la mellom beina ,mens mannen min ringte legevakta. Blødde gjennom på bare en liten stund. Legevakta ville ikke ha meg til kontoll, men sendte meg direkte til sykehuset pga. de store mengdene med blod. Jeg hadde heller ikke vondt i magen. På sykehuset ville de vente med å undersøke til blødningen hadde begynt å roe seg, så det ble ikke før dagen etter (men ble innlagt over natten). På ultralyd kunne vi se ett perfekt 12 uker gammelt foster med bankende hjerte og det hele... Blødingen var pga. att morkaken lå litt langt nede og det hadde samlet seg opp blod i underkant av den...Var visst ikke så uvanlig og som regel gikk det helt fint:) Vet jo ikke om det er dette som er tingen hos deg, men... Kan jo være:) Lykke til, håper alt er bra!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Da ble det en MA her, trist, men slik er livet, er å prøve på nytt, er jo sansynlig noe galt når babyen ikke er levedyktig! Skal inn på sykehuset i morgen, vil utføre Aborten der, så slipper jeg å forholde meg til alle barna ! Lykke til til alle dere andre!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Huff, så leit å høre Lykke til, tenker på deg! Neste gang går det nok bra!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 uff så trist Du må ha masse lykke til da.. sånt er alltid kjipt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå