Gå til innhold

Øyekatarr...

3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

4-åringen ser ut til å ha fått øyekatarr... Er ikke rød på øyet og klør ikke, slik det virker... Da går jeg ut fra at han ikke trenger noen legetime og antibiotika... Oppdaget det bare nå litt før han skulle legge seg. Kokte vann som jeg vasket med et par ganger før han la seg, men er det noen annen form for "behandling" som er mer effektiv? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 4- åring har hatt det samme i en uke. Begynte på mandagen da hun våknet med puss i ene øyet. Vasket med sterilt saltvann og så an en times tid men det kom mer og mer puss så ringte legen for å høre om det trengtes behandling. Øyet var ikke rødt eller hovent. Legen sa at de nå var mer restriktive ift antibiotika og at saltvann bør være første behandling. Vi skulle prøve det i 2-3 dager og ta kontakt hvis det ikke ble bedre. Det var opp til bhg å bestemme om hun fikk komme eller ikke. Vår bhg ville helst at hun skulle være hjemme og siden jeg uansett er hjemme med baby holdt jeg henne hjemme første dagen og vasket ofte med saltvann. Dag to var det allerede bedre og jeg sendte henne i bhg da bhg syntes det var ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...