Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Jeg venter nr. 3 og skal ha planlagt ks om noen få mnd. Dette er definitivt mitt siste barn og ønsker derfor sterilisering. Noen som har gjort det? Hvordan var tiden etterpå, særlig med tanke på menstrasjonen? Andre ting?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Jeg ble sterilisert da jeg fikk mitt fjerde barn med keisersnitt. Tiden etterpå er som etter alle keisersnitt, merker ingen forskjell fordi eggelederene er svidd over. Det forlenger operasjonen med ca 10 min, men ellers merker du ingenting. Mensen er som før, de forandrer jo ikke på hormonene i kroppen din, de kutter bare over eggelederen så eggene ikke kommer seg ned i livmoren lenger. Jeg er veldig fornøyd med valget
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Jeg steriliserte meg også da tredjemann kom med ks. det sies at sterilisering ikke forandrer på mens, men det er alltid unntak på det meste. Min menstruasjon gikk fra irriterende til ille etter steriliseringen. Nå blør jeg i 2.5 til 3 uker hver syklus og har en uke imellom som er blødningsfri. De siste dagene synes jeg også at det stinker, selv om dette har blitt avkreftet av kjæresten. Så nå blir neste steg for meg å trygle fastlegen om henvisning for å svi av slimhinnene for å teste det. Hjelper ikke det kommer jeg til å fjerne livmoren om jeg så må gjøre det selv. Hadde jeg vist dette vet jeg ikke om jeg hadde sterilisert meg.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Hvordan vet du at forandringen skyldes steriliseringen? Steriliseringen har jo ingenting med slimhinnen i livmoren eller hormonene å gjøre... Min mens forandret seg etter keisersnitt, og gynekologen sier det antagelig er arrvevet inne i livmoren som har skylden. Slimhinnene som skal blø ut "henger" i arrvevet og gjør at jeg blør i opptil 10 dager ved mens. Hormonene i kroppen kan også bli varig forandret etter et svangerskap, antagelig ville forandringene du beskriver kommet uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå