Gå til innhold

I dag la vi barna klokka 18.00....!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble straffen etter 2 timers skriking og krangling..sikkert varme etter å ha vært i solen i hele dag.

Tror ikke de har sovnet enda men gud så sliten jeg og pappaen var, er det mulig at 2 barn kan føles som 10 noen ganger?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de gamle? Greit at man disiplinerer på en eller annen måte, men å bruke senga/soving som straff er ikke anbefalt...

Om ungene dine ikke vil legge seg i morgen fordi de tror de har gjort noe galt, blir redd/lei eller annet, hva skal du si til dem da?

Skrevet

2 og 3 år.

De var overtrøtte så ser egentlig ikke problemmet med at vi la dem.

Bruker ellers aldri "legging" som straff, men de var trøtte uansett.

HI

Skrevet

En unge er som en, to unger er som ti vet du.

Skrevet

Ja, tydeligvis..iallefall to små tette...

Lurer på hva 3 barn er da:) Eller 4...gosh:)

hehe

Skrevet

Ehhhhhhh, de var trøtte uansett? Søvn skal IKKE brukes som straff.

Forøvrig- at du og mannen var slitne begge to er ingen grunn til å legge de så tidlig.

Skrevet

Ok 18.38

Soory men har ingen dårlig samvittighet.

Skulle kanskje skrevet at de har fått sjokolade i dag også, er vel ikke lov det her? hehe

Skrevet

Og der var de perfekte Dib-mødrene ute med pekefingeren igjen, he he :-)

Våre unger ble også lagt kl 18 i dag, 3 og 1 år gamle. Utslitte og smågrinete etter en lang og aktiv dag, begge sovnet før de traff puta :-)

Skrevet

Sjokolade er lov det, det går bare utover tenna og aktivitetsnivået for mange :) Jeg er ingen perfekt mamma, men har lært at rommet/senga/ søvn ikke skal brukes som straff. Og det har jeg heller ikke gjort. Det har vært tider der jeg har vært supersliten pga krangling og sutring og diverse, men har ikke falt for fristelsen å sende de i seng pga det.

Jeg har vært mye alene med ungene og dere har vært to...

Skrevet

Ja ikke sant 18.57 :)

hehe

Skrevet

Legger sønnen min på 18mnd 18.00 hver dag jeg. Da står han å drar i dørhåndtaket for å legge seg. Og han sover til 08.00 dagen etter

Ser ikke problemet.

Skrevet

19.02

Normalt så legger de seg 18.30 - 19.00..så om de 1 dag etter full aktivitet er sure og trøtte så ser vi ingen problem med å legge dem kl 18.00

Vi hadde nok lagt dem senest 18.30 uansett for de var helt utslitt....

HI

Skrevet

Mine barn blir óg kranglete, sutrete og sure når de er trøtte - og da har jeg ingen problemer med å legge dem tidlig. Må nevnes at jeg blir uuuuuuufattelig sliten når barna er sure og slitne, så det koster meg ingenting å si at jeg NYTER kvelden etter å ha fått dem i seng.

Skrevet

Det er selvfølgelig helt greit å legge barna klokka 18 hvis de er trøtte og det er eneste årsak til legging så tidlig.

Men man bør ikke bruke legging som straff. Dersom dere får barn som etterhvert blir vanskelige å legge fordi de er vant med at dette er noe negativt har dere dere selv å takke.

Skrevet

Er forsåvidt enig med den 19.21..

Her slo vi 2 fluer i en smekk og la dem 18.00 fordi med var sååå trøtte og fordi dem var sutrete.

Sier seg selv at man ikke skal bruke legging som straff, iallefall hvis klokka er 16.00 eller noe slikt!!

HI

Skrevet

altså de var trøtte..

Skrevet

Fælt så du følte for å forsvare deg da HI;)

Du skriver selv det er straffen etter 2 timer med skriking og at de enda ikke var sovnet halvtimen etterpå. Da var de vel neppe så himla trøtte da?

Har også lagt barna kl.18 nå og da. Til og med tidligere, men aldri som straff pga sure miner.

Skrevet

En skal ikke bruke legging som straff uansett om klokka er 16 eller 19 på små barn!

Skrevet

Hehe..de sovnet 18.30 ja..men tror det var fordi det var 1000 grader på rommene dems, og så likte de lite å måtte legge seg..hylte en stund men sovnet til slutt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...