Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 hei noen som har lymfødem her som kan fortelle litt om hvordan det er å leve med det. Jeg har fått denne diagnosen, men finner lite info på nett. Noen som har litt info , selvopplevd informasjon om hvordan det arter seg?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Er det postoperativt lymfødem du har, eller medfødt lymfødem?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 har ikke hatt noe operasjon, så det må da gjerne være medfødt?har først oppstått nå som jeg er passert 30 og har født 2 barn
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Moren min har lymfødem ( mest i den ene siden av kroppen) Fikk det etter hun hadde brystkreft for snart 30 år siden.. Hun har gode og dårlige perioder, går til behandling regelmessig..bruker hanske og bandasjer, støttestrømper. Hun er verst i den ene armen, så den kan hun ikke bruke så mye før den blir hoven. Har du noen konkrete spm kan jeg sikkert spørre henne:) Men jeg fant masse på Google?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Se på http://www.lymfoedem.no/ Der ligger det mye info. Jeg har kun jobbet med pasienter med primært lymfødem. Det krever spesialfysioterapi.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 hei jeg fant på nettet jeg også. fant bla en video av en som har hånden. jeg har fått det i foten, eller dvs på låret, stopper rett over kneet. lurer på om det vil utvikle seg videre nedover, eller om det holder seg der. er jo ikke noe særlig å få det steder som folk legger merke tl det. skal på sykehuset snart til en fysioterapeut som kan lymfedrenasje.Forløbig er mtt ødem bare bølgete(ser ut som gele) og blålig. ikke noe særlig når en knapt er passert 30. regner med at det er de to tette ungene som er årsaketn til at det nå har dukket opp. er det sånn atden hovner opp så mye at en føler at det er betennelse/at huden står i spreng og det verker?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 er det stor forskjell på måtene de to lymfødem typene opptrer?ift smerter? vet du om det feks når det starter på låret om det er stor sjanse for at det jobber seg nedover mot ankelen , eller om det vil holde seg ett sted?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå