Gå til innhold

Det er så mange sure og negative Augustgravide her inne. Jeg synes det er så kjedelig og lite oppmuntrende.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg går nesten aldri inn her og leser innlegg fra augustmammaer, det er bedre på de ande foraer. Jeg forstår det bare ikke, men tenker at folk er litt lite løsningsfokuserte og mer navlebeskuende, har alle pigger ute og henger seg sammen som klumper i jatting med hverandre. Det som er fint er at de sure finner hverandre, er så enige og sympatiserer med hverandre. I stedet for å komme videre (for det er mer ubehagelig) så forstår de seg i hjel på hverandre. Det er lett å si "hvis du ikke liker all sytingen, så la være å lese og kommentere". Det er rundt oss alle, vi går inn og blir "slått" i fjeset med akkingen og muggingen, det får være måte på.

jeg ønsker bare å si fra hvordan også jeg føler det derfor dette innlegget, jeg kommenterer ikke lenger, jeg leser ikke lenger, men har et ønske om å si fra.

 

Igjen ta vare på gode øyeblikk og det positive i hverdagen, alle sliter mer eller mindre, men ikke alle går inn i offerrollen i stort og smått...

 

Anonym, ja valgte det fordi jeg ikke har mer å si om saken enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har ikke jeg merket noe til. Alle er forskjellige og takler ting på forskjellige måter. Klart folk må få lov å få ut litt frustrasjon, enkelte ganger kan det være nok å skrive et innlegg her å få ut frustrasjonen. Kanskje man finner noen som har det på samme måte og føler seg litt bedre etter det? Så er det over etterpå og man kan gå tilbake til å nyte graviditeten.

 

Hvor kan man få ut frustrasjon eller dele erfaringer om man ikke kan gjøre det her? Er ikke alle som har venner eller bekjente de kan tro seg til.

 

Og det med at det er så mange negative innlegg skjønner jeg virkelig ikke, scrollet siden her og fant et innlegg med syting. Det var fra hun som hatet å være gravid. Noe hun må få lov å føle. Kanskje hun hadde en ekstremt dårlig dag? Og at etter hun la ut innlegget og såg det var flere i samme båt følte seg mye bedre etter det?

Man kan av og til føle seg veldig alene i graviditeten, hvertfall om man ikke har noen å snakke med på hjemmebane. Slik er det bare.

Er ikke alle som trives med det å gå gravid, men syns de har like rett til å være her som alle andre. De må få uttrykke seg de også.

 

Håper ikke jeg blir sett på som en sur gravid bare fordi jeg mener dette.

Jeg prøver bare å få frem at alle takler det på forskjellige måter.

Man legger så mye i det som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med begge to (...).

 

Jeg leser helst ikke så mye på nett i det hele tatt, da jeg syntes det er mye negativt som diskuteres på alle foraene.

 

Men man kan jo sortere ut i fra overskriftene på innleggene å velge ut det man vil lese. - Om man vil lese på nett da :)

 

Ha en fortreffelig uke, somemren er rett om hjørnet og det er søren med ikke lenge til august <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt merke til at det er så mange sure her inne.

Mange interresante innlegg som jeg kjenner meg igjen i.

Synes dette er et supert forum for oss gravide og med småttiser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leser ikke de negative trådene jeg. men er forsåvidt enig med ting som blir sagt her. Har en del bekjente og venninner som er gravid, og det er bare klaging og syting. GRAVIDITET ER HERLIG. selv om man kanskje får plager er det kroppens reaksjoner på det, og ikke noe å gjøre med.

 

:-) ha en fin dag positive mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig!! Snakke om negativt innlegg... Klage på alle augustmammaer og deres forum... Herregud! :D dette blev nesten for komisk.

 

Så fint att du bidrar til gemenskapen med et så flott innlegg!

 

Jeg var Julimamma ganske lenge før jeg blev "flyttet" til august. Og i juli, der klagde og gråt og trøstet og hjulpet vi hverandre gjennom tunge og vanskelige vintermåneder. Ingen som sa noe om at det ikke var lov å være mennesklig og svak der ikke... Kanskje just derfor det blev så koselig å skrive der; høyt under tak og tillatt å være seg selv og få lufte det som trengte å luftes..

Det må da være tillatt å må dårligt og få skrive innlegg om det i et nettforum... å ikke behøve bekymre seg for om noen synes at man er for sutrete eller klager for mye. Det har vel ikke noe å gjøre med hvordan man er ellers? Kanskje akkurat det innlegget hjelper noen å legge det ene eller det andre bak seg og få en litt bedre dag?

 

Skjønner virkelig ikke problemet. Synes det høres ganske egoistisk ut..

 

Får nesten lyst å si noe om stein i glasshus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Anna 75" Jeg har fulgt med på dine innlegg og du hører etter min mening inn på "kranglesiden" og "sure sider", du er gjennom negativ og tar alt fra de fleste ille opp. Du er nok ikke særlig mye til menneskekjenner. En ting til, du kommer alltid i forsvar, du kan ikke engang klare å svare på dette innlegget uten å skyve alt ditt negative over på henne.

Herregud sier jeg bare, begynn med deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk slutte å angripe hverandre bare fordi man ikke er enige.

Dette blir for dumt. Hvertfall når man står frem som anonym i angrepene. Det vil alltid være noen som ikke er enige, folk er forskjellige og takk gud for det! Noen liker å være gravid tross litt plager, noen ikke. Det er en ærlig sak. Kan man ikke bare godta det og heller se en annen vei om det plager slik? Man må få lov å uttrykke seg enten man liker det eller ikke, uten å bli angrepet og sett på som negativ og sytete.

 

Trenger ikke være negativ som person bare fordi man ikke trives med å gå gravid i 9 mnd.

 

Hilsen første anonym over her.

Velger å ikke være anonym lenger, står for mine meninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blev jeg lei meg, jeg. Dette var faktiskt veldig trist å høre..

 

De som kjenner meg vet at jeg ikke er en negativ person, snarere tvertom, sprer mye glede og latter omkring meg og er full av empati. Har deremot hatt et ganske tøfft år og kanskje det er det som skinner igjennom i noen av trådene, eller så uttrykker jeg meg litt "klønete" da jeg egentlig er svensk. Ikke meningen å være så forferdelig negativ og har ikke trodd at jeg vart det heller. Jeg mener bare at det må da være lov å må dårligt og dele det med andre uten å bli sett på som sutrete eller sytete eller hva det heter....

 

Og det at jeg tar ALT fra DE FLESTE ille opp, det stemmer jo ikke i det hele tatt...

 

Vanskelig å vite hva jeg skal svare på dette, da det virkelig føles som et påhopp fra en anonym....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår du sikkert hvordan andre har hatt det med svar fra deg "Anna75". Det er å gi og ta vettu og det å ta er søren meg ikke greit, det er leit å få i fleisen. Tror alle burde feie for egen dør og ta seg sammen og være hyggelig mot andre.

 

Den gyldne regel gjelder ennå " å være mot andre som du vil andre skal være mot deg"

Derfor smaker det dårlig å få tilbake, men kanskje det vekker oss litt til neste gang:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...var bare nødt til å gå tilbake og lese noen av mine gamle innlegg og svar for å se om jeg virkelig kan fremstå som så negativ.... Men til min glede så gjør jeg ikke det!! (synes jeg da) ;) Jeg vet jo at jeg ikke er det, men tenkte at jeg kanskje skriver som om jeg er det.

 

Og ved et tilbakeblikk gjennom mange gamle tråder så er også min konklusjon at August 2011 ikke er så ille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bedre å fokusere på der som gleder enn å krangle, er det ikke? Det er jo lite givende og igrunnen dumt.

 

Tror nok ikke vi her inne kan uttale oss om hvordan de andre er i det daglige. Jeg er av den mening at vi gjennom å være kranglete bare tilfører mer negativt inn i livet.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting eg heller Anna, syns ikkje du framstår slik i det heile tatt. Så ville ikkje tenkt på det :-) Enkelte må berre lage kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ingenting eg heller Anna, syns ikkje du framstår slik i det heile tatt. Så ville ikkje tenkt på det :-) Enkelte må berre lage kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuusen takk, snille Fantorang08:) Det var godt å høre!

 

Stor klem, terminsøster;) (hvis jeg ikke husker feil, eller en av oss blitt flyttet..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorang: Ehm, det er jo jeg som er "flyttet" fra 6. til 2... Hi hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå engang slik vi mennesker at vi søker aksept og støtte for våre utsagn og meninger, uansett om de er negative eller positive. Det at vi får støtte i noe vi har satt igang som kanskje ikke er så heldig, gjør oss ikke til bedre mennesker eller gjør ikke våre meninger og utsagn til den beste sannhet. Vi må heller lytte og lære av våre feil og tenke på våre ulike personligheter som vi trekker fram når det passer seg til vår fordel.

det letteste er å gripe etter de mennesker som gir oss den tilbakemelding vi søker og gir oss de svar vi ønsker, lett ikke sant, for da slipper vi å tenke på det ekle, det som ikke passer inn til vår fordel.

 

Mennesker er primitive slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna: Ja, vi var vel terminsøstre et par daga etter terminen min vart flytta fra 04. til 06. og før du vart flytta fra 06. til 02. ;-)

 

blir spennande å sjå når vi føder :-) vi får følge litt med kverandre inne på 3. trimester, eg kommer inn i morgen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...