n74 Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Har ei lita jente på litt over året. Hun har en stund vært veldig snørrete, hvor snørret er klart og rennende. Jeg har lenge tenkt at det henger sammenmed tannutbrudd e.l. Allmenn tilstanden er bra ellers. Men nå har Mannen lest et sted at det er tegn på allergi. Noen andre som vet? Vi er jo midt i pollensesongen
Frøken B ღღ Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har ei på 15 måneder selv som er likedan. I tillegg så nyser hun ut i ett. Jeg heller mot allergi. Alle 3 andre i familien har pollenallergi, hun var likedan i fjor sommer og det har vart for lenge (uten forandring på noen måte) til at det er snakk om noe sommerforkjølelse. Men legen sier at vi ikke kan gi ho noe allergimedisiner enda. I fjor så var det verst på sensommeren og da fikk hun også røde øyne. Da brukte vi saltvann og skylte både nese og øyne med noen ganger for dagen.
n74 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2011 Vet du hva begrunnelsen er for å ikke gi medisin? Og når kan barnet begynne med medisin? Jeg har også pollenallergi, men reagerer bare på gress og enkelte blomstertyper, så jeg begynner ikke så tidlig i sesongen. Men når jeg tenker meg om så hadde hun en ekkel hoste i hele fjor vår/sommmer. Legen var raskt ute med å tilby hostesaft, uten å en gang lytte på henne. Vi sa da nei, for vi villle ikke medisinere henne uten å vite eksakt hva det var. Men det kan jo ha vært en reaksjon det også. Fikk dere testet henne, så dere vet at det er allergi? Eller må man vente med det også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå