Gå til innhold

Noen fra Larvik her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å vokse opp i Larvik?

Er det bra barnehagedekning i kommunen?

Hvor er det fint å bo? Vil bo nær sentrum. Men samtidig i et flott område. Er f eks Hovland fint?

Er det noen belastede områder der? Som f eks i Oslo går vi groruddalen med minoriteter og sosialklienter. Er det noen områder i larvik som skiller seg negativt ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Er ikke fra Larvik og bor ikke der, men min far er derfra og bor der nå. Bestemor og.

Jeg har vært der hver eneste sommer siden jeg ble født. Larvik er en veldig koselig liten by.

Hovland/Gloppe er bra, det viktigste er egentlig å holde seg utenfor selve sentrum.

Siden pappa er vokst opp i Tjølling så er jeg fan av det stedet jeg da :) Innerst i Viksfjord. Nydelig sted!! Pappa har nå hus rett ved Tollerodden, der er det også veldig fint, og nær sentrum - men ikke midt i.

Skrevet

Har sett en del på Hovland og Gloppe. Der så det fint ut.

Da vet du kanskje ikke så mye om skoler siden du ikke er oppvokst der?

Lurer også på hvordan jobbmarkedet er i Larvik for tiden? Vil jobbe med kontor/administrasjon etc.

Hi

Skrevet

Sjekk ut Finn ang jobber, der ser du fort om det er mye i din bransje. Det er jo ikke en stor by akkurat, men Tønsberg er jo ikke langt unna og der er det mer "sentralt", hehe!

Masse lykke til :)

Skrevet

Larvik er en stor kommune med mange fine plasser. Hovland og Gloppe er fine steder, det er også Langestrand og områdene utover langs Stavernsveien, eller om du drar motsatt vei, utover mot Tjølling. Bisjord, Grønneberg, eller helt til Tjøllingvollen. Vil du være veldig nære byen så er Byskogen også fint.

Da er du muligens litt langt unna byen for din smak, men Tjodalyng skole er veldig bra. Det er også flere gode barnehager i området.

Larvik er et flott sted å vokse opp. Mange gode tilbud til barn og unge, flott natur og kort vei og lett adkomst til mange andre byer og steder.

Skrevet

rekkevik er det veldig fint!:) et "belastet" område må vel være torstrand :P

Skrevet

Mange gode tips her. Blir litt enklere å orientere seg om man vet litt mer om byen. Mener ikke at jeg vil bo i sentrum men ikke langt ute i gikk heller.

Men skal titte mer. Takk for tips så langt:)

Skrevet

bare ikke på tagtedt!!! det er larviks svar på olslo`s grønnland!

Skrevet

Jeg vokste opp på Tagtvedt på 80-tallet. Da var det et barnevennlig og fint sted og bo. Trist å høre at det har skjedd negativ forandring...

Skrevet

ja, det var kjempefint der før! ett koselig strøk og mange, mange barn! er fremdeles mange, mange, mange barn der, mne også sååå utrolig mye annet drit....

Skrevet

..også kalt utlendinger som ikke kan oppføre seg=p

Skrevet

godt du kan lese mellom linjene ;) hehe

Skrevet

Takk for gode råd damer!

Flytter fra Groruddalen i Oslo og det er en grunn for at jeg drar herfra. Så derfor vil jeg skygge unna belastede områder.

Skrevet

Det er en møkkaby, flyttet derfra da jeg var 16...

Ville holdt meg unna Torstrand og Tagtvedt ihvertfall.

Skrevet

Vil du utdype 10.28?

Hva likte du ikke ved byen?

Jeg kjenner ikke så godt til byen så informer meg gjerne om negative ting!

Hi

Skrevet

10.28 her.

Mobbing, dårlig miljø generelt sett. Man ble sett ned på hvis man hadde foreldre som ikke hadde godt betalt jobb for eksempel. I barneskolealder var det mobbingen som ødela mest for min del. Opplevde å bli grovt mobbet fordi mamma var renholder, og fordi pappa hadde gammel bil.

I ungdomsskolealder var det vold, alkohol, dop. Hjemmebrent ble solgt åpenlyst på skolen. Man ble tilbudt dop på fjortisdisko, og veldig mange brukte det.

Nå er det over 15 år siden jeg flyttet fra byen, og holder meg unna så godt jeg kan. Det sier kanskje sitt at jeg ikke har en eneste venn fra den tiden jeg bodde i Larvik.

Skrevet

Jeg er også født og oppvokst i utkanten av Larvik, og har tenåringer der nå, og kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Selvfølgelig er det dårlige ting som skjer her også, men det er nok ikke jevnt over slik. Tror kanskje det er mere sånt midt i byen enn i utkantene av kommunen.

Skrevet

Det hørtes lite trivelig ut 17.56

Bodde du veldig sentralt i Larvik? Skjønner at du ikke har noen god opplevelse derfra da..

Hi

Skrevet

Hovland og Gloppe er fine steder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...