Gå til innhold

Erfaringer med barsel på Ringerike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født på Ringerike sykehus her inne?

Er dere fornøyde? Tenker på alt fra jordmor til leger til rommet dere lå på. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg født barn nummer 2. på RS september 2008.(og skal dit igjen i juli:))

Var veldig fornøyd jeg altså. Begge jordmødrene som hadde ansvaret for meg var greie og legen som jeg så såvidt nesa på under pressriene , var også kompetent og koselig. Fødestua var helt OK.(Stort med badekar)

Jeg fikk ligge på et lite enerom alle 3 dagene, men det var nok fordi jeg var der på et rolig tidspunkt. Jeg tror det er vanlig med 2-3 manns rom dag 2 og 3 hvis de har fullt hus. Lykke til:)

Skrevet

Jeg var der i aug 09, og skal tilbake nå i slutten av mai. Jeg var kjempefornøyd, alle jeg hadde med å gjøre var helt supre. Og jeg var der en uke, så ble noen etterhvert.

Selv om det var hektiske dager fikk jeg et tremannsrom for meg selv hele uka, men det var pga ks.

Skrevet

jeg fødte en gutt der i juli 2007 og var kjempe fornøyd etter oppholdet! fikk god hjelp og hadde en god fødselsopplevelse =) rommene er koselige og likte veldig godt at det er bad på hvert rom og stellebenk på hvert rom.

Jeg jobbet også der sommeren 2009 som barnepleier og fikk bare positive opplevelser av å jobbe der!! =)

Skal føde der igjen nå i juni =)

Skrevet

Født 3 barn der, og skal tilbake med 4. til høsten. Sammelignet med veninner som har født på Bærum/Ullevaal har jeg skjønt at det er en drøm! Har fått stort enerom/familierom alle gangene, i hhv juli (høysesong!), desember og mars. Eget bad, mat og drikke tilgjengelig hele døgnet, relativt fleksible besøkstider for nærmeste familie. Badekar på føderommene hadde jeg god nytte av. Anestesilege, barnelege og gynekolog tilgjengelig ved behov, god oppfølging av jordmor gjennom fødsel.

Mange tilreisende fødsler på flukt fra samlebåndsprinsippet som praktiseres i Oslo-regionen. Kan anbefalles!

Skrevet

Høres bra ut! :) Tusen takk for svar jenter! :)

Skrevet

Svært gode erfaringer her ja, både fra fødsel i 2006 og nå nylig i 2011 ;)

Fødte en liten gutt for nøyaktig 4 uker siden i dag!! Fantastisk helsepersonell, alt fra leger til jordmødre og barnepleiere... Stor varme og omsorg fra alle og enhver, kan ikke få fullrost dem skikkelig, de gjør en fantastisk flott jobb og jeg har vært kjempefornøyd!!!

Lykke til ;)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...