Gå til innhold

Bf har ett alkoholproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og faren til den lille i magen har ett alkohol problem. Det er hovedsakelig derfor det ble slutt og vi flyttet fra hverandre. Jeg vet ikke om han er alkoholiker men han har ihvertfall ett problem med alkohol. Han blir kranglete, full og ubehagelig når han drikk. Når han først drikk så holder det ikke bare med en eller to øl. Han begynte å lyge å skjule alkoholen for meg og drakk hemmelig i kjellern. Jeg trur han begynte å lyge og skjule det fordi jeg var i mot drikkinga hannes. Han sa når han drakk at han drikk bare 1 eller 2 øl på en fredags eller lørdags kveld, hva som er gale med det? Ja men hvorfor blir han full av 1 eller 2 øl. Ja fordi han drikk mer hemmelig. Da jeg flyttet ut sa han han sku få tak i antabus. Det gjorde han og går nå på antabus sier han. Han tat de hver dag sier han til meg. Problemet mitt er at jeg kan ikke stole på han. Jeg vet ikke om han virkelig tar de tablettan. Jeg er bekymret for den lille i magen. Jeg sjølv har hatt det utrolig tøfft da jeg var liten. Mor mi er alkoholiker og drakk mye da jeg var lita og det var helt forferdelig for meg. Jeg vil ikke at ungen min skal gå gjennom det samme. Han synes det er helt greit å drikke foran unger. Jeg husker han skulle passe påonkel ungen sin ei natt og han drakk hjemme ilag med kompiser mens jeg var på nattevakt. Han ene kompisen var drit full. Sånt synes jeg er u akseptabelt når en er barnevakt og drikke og ha kompiser på besøk og alle drakk. En annen gang når jeg kom hjem fra nattevakt satt han på stolen og det var fullt av øl bokser på bordet og levende lys over alt. Katter var inne også. Skummelt. Totalt uansvarlig.

Jeg trenger litt råd fra noen hva jeg burde gjøre. Det gjelder stortsett den lille.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen råd? Hva ville dere ha gjort i min situasjon?

Skrevet

Jeg har levd sammen med en alkoholiker i noen år, og har to barn med han.. visste ikke han var det med en gang... men oppdaget sakte med sikkert slike ting du beskriver i innlegget ditt!! Jeg har ett råd, kom deg unna, og hold deg unna... og hold barna unna!!!! Selv om han er en snill kar i utgangspunktet, så ødelegger denne sykdommen (alkoholisme) hele familier, og barna for livet!!!

Skrevet

Jeg hadde gjort alt i min makt for at mitt barn IKKE skulle få være alene med sin far. Jeg hadde kontaktet familievernkontoret og barneværnet bare for og høre hva jeg kunne gjøre. Hadde skaffet meg et advokat osv.

Hadde kjempet for at han kun skulle få se barnet under tilsyn. Hadde absolutt ikke stolt på at han hadde tatt seg av barnet og holdt seg unna alkoholen.

Skrevet

Jeg ser at jeg har fått 3 svar her inne men jeg får ikke lest dem... Jeg vet ikke hvorfor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...