Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Eller er det bare røde prikker som ikke kjennes utenpå huden? Det går vannkopper i bhg nå, og jeg er ganske usikker på hva jeg egentlig ska se etter. Blir glad for svar
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 De er som en liten kvise eller vannblemme, så du kjenner de godt utenpå huden. De fylles jo med væske, derfor de kalles vannkopper, også tørker de inn og får små skorper på seg.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Aha, de fylles med væske, det var jeg ikke klar over (hvordan har jeg unngått å se sammenhengen, hehe). Hvor lang tid tar det før koppene tørker inn? Og når er det det er "farlig" å klø på dem?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 De sier vel at vannkopper varer i gjennomsnitt en uke, det kommer nye kopper i noen dager også tar det noen dager for de å tørke inn. Fra første vannkoppen kommer til siste har tørket inn tar det gjerne ca en uke. Pratet med en barnelege om vannkopper en gang og hun sa at første vannkoppen veldig ofte kommer i ansiktet eller brystet, og at den første alltid er den "dypeste" og den setter ofte arr. Det har stemt godt på mine barn. Tror ikke det er noe tidspunkt det er farligere enn andre å klø på dem, men om ungene klør de i stykker er det større sjanse for arr. Pass også litt på rensligheten, de fraråder f.eks sandkasse med vannkopper som ikke har tørket inn. Får man bakterier i dem kan det bli brennkopper og det er litt kjedelig.. Jeg har penslet med hvitvask for å lindre kløen og har strøket og "klødd" litt forsiktig på dem med fingertuppene selv for å unngå at de klorer seg opp selv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Takk takk! Jeg må si at jeg lurer noe fryktelig på hvordan man unngår at de små klør på dem. Fotfølge dem? Teipe fast bomullsvotter? Hmm... Må prøve ut det der hvitvask-greia hvis småen får det. Og håper han ikke får arr, selv har jeg tre små vannkopp-arr HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå