Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Har en gutt på akkurat 3 år. Han er av den rolige typen, veldig snill og flink, langt fremme med språk og alt. Men har er så forsiktig og pysete at jeg blir helt matt. Alt er skummelt og han blir sutrete for det minste. Han kan ikke leke alene, må bli underholdt hele tiden. Han ble sammen med 2 andre på hans alder igjen på småbarnsavdelingen i høst, alle de andre på hans alder ble flyttet til storeavdelingene. Så dette barnehage året har han kun hengt med småtasser på 1 - 1,5 år, og har jo da ikke blitt noe tøffere. Jeg klaget voldsomt i høst fordi vår gutt ikke ble flyttet over. Tror kanskje han hadde blitt litt tøffere av seg hvis han hadde fått herje med de på sin egen alder og eldre. Synes jo det er fint at han er rolig og snill med de mindre, og gjør aldri noe galt, men blir sliten av at han er så pysete og trenger hjelp til alt. Ikke har han så mange å leke med i nærheten hjemme heller, så blir mye hjemme samme med meg. Klarer jo ikke akkurat å tøffe han opp heller... Noen andre med pysete 3 åringer?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Tragisk at barnehagen lar barn som absolutt trenger å komme litt ut av skallet henge igjen med de minste ungene. Skjønner veldig godt at du klaget på det!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Ja helt på jordet, klaget til øverste hold. De hadde ikke tatt hensyn til verken alder, venner eller noe når de valgte avdelinger. Min gutt var blant de eldste som ble igjen, og alle de han lekte med ble flyttet. Det eneste de forsvarte det med var siden han var litt forsiktig så kunne det bli for voldsomt for han i den andre barnehagen (den ligger ca 1 km unna, så ingen daglig kontakt med de andre barna). Han gråt hver morgen i 6 mnd fordi han ikke ville i barnehagen. Noe jeg skjønner veldig godt, siden han visste at alle vennene hans var i den "morsomme" barnehagen, og han ikke hadde noen der han var han likte å leke med. Så det har vært ett tøft år. Han blir heldigvis flyttet over nå til høsten.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Ville bare gi deg min støtte når det gjalt å ikke flytte ham over i stor avdeling. Rett og slett råttent gjort! Utrolig hvor stor forskjell det er på velvilje hos barnehager. Min sønn (som vel og merke er i den andre skalaen) blir slyttet opp i stor avdeling ett år før tiden fordi hans beste kompis flyttes over nå til høsten. Nettopp fordi det da bare blir småttiser igjen, så er det bedre da å ta min sønn over litt tidligere. Kjempebra at han kommer over til høsten, og du skal se at han kommer til å blomstre sammen med sine jevnaldrende. Noen er bare mer forsiktige, og det kan være vanskelig å finne en balanse mellom forståelse og å nære oppunder "stussligheten" med trøst. Jeg tror noe av det dummeste man kan gjøre er å presse de til å gjøre noe de ikke vil. Han kommer seg helt sikkert, han er jo bare 3 år gammel :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Ja jeg tror absolutt det vil hjelpe at han kommer over dit. Synes bare det har vært trist å se at han ikke har hatt det så bra i barnehagen som jeg vet han kunne ha hatt det hadde han vært sammen med de andre. Og ja, tror jo ikke han vil være pyse til evig tid, men litt slitsomt når vi er sammen med andre barn på hans alder og yngre, og han er som han er :-) Det eneste han vil når vi er alene er å kose med mamma..hehe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå