Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 vi skal på ferie til Danmark i sommer å kom plutselig til å tenke på det ang bleie. Minsten bruker libero bleier å de gangene vi var i syden med eldste hadde jeg alltid med bleier siden de er så dyre i syden å jeg ikke ville gå rundt å stresse for å finne libero, ikke vet jeg om de er helt lik som de som er her i Norge. Jeg hadde derfor tenkt å ta me bleier til Danmark også å nå er jo pakkene blitt enda mindre, men min mann lo av meg. Har de libero bleier alle steder i Danmark å ligger de på en ok pris, eller er de så dyre som i syden? Er de helt lik som de vi har i Norge eller er det forskjell ? Hva har dere gjort når ere har vært på ferie der, kjøpt eller hatt med ?
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Broren min bor i Danmark, så vi er der flere ganger i året... og har alltid med bleier. De har samme type bleier som her (Libero, Pampers osv), men det er dobbel pris på dem. Tror det koster omkring 90 danske kroner for en pakke med bleier. Så min bror hamstrer hver gang de er i Norge;)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 det var det jeg prøvde å fortelle min samboer også men han bare lo. Leste til han hva du hadde skrevet så han er enig med meg nå
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Mine unger har overlevd ferier i alle mulige land, fordi om bleiene ikke er helt identiske. Vi har tatt sjangsen og det har gått helt fint :-) Om bleiene koster noen kroner mer, så har famiien overlevd den kostanden, helt uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 vi overlever nok den kostnaden men så lenge vi har plass mener jeg att det er null problem å ta med seg 2-3 bleiepakker. Jeg liker ikke å måtte betale mer enn nødvendig når det gjelder bleier så når vi da har plass tar jeg heller med de bleiepakkene.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #6 Skrevet 7. mai 2011 Bleiene er litt dyrere enn i Norge, men så er jo mange andre basivarer billigere i Danmark. Hadde absolutt ikke giddet å drasse med meg flere bleiepakker for å spare en 50-lapp!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #7 Skrevet 7. mai 2011 Ja det er jo sant men syntes jo det er så unødvendig å betale dobbel pris for det samme produkte, Vi skal bile så jeg ligger de bare under vognen så son sett vil vi ikke merke noe til at de er med. Nei jeg får se hva jeg gjør når jeg pakker. Har de foresten de samme matglassene der også ? Eller er det slik som i syden at det er tilsatt mye annet ? å hvordan er grøten, ca samme tilsetnings stoffer som i norge? vi bruker nestle grøt og nestle matgass pluss litt småfolk matglass Har en vedig kresen gutt så vurere å hvertfall ta med ett par så jeg har til de første dagen så får jeg litt tid på meg til å finne noen han liker.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #9 Skrevet 7. mai 2011 Herregud, dere skal til Danmark, ikke Afghanistan... Maten fungerer helt fint, bleien kosterer noen kroner mer, men jeg synes det bør være grenser for hvor mye man skal stresse for å spare noen kroner. Folk er virkelig rare.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #10 Skrevet 7. mai 2011 ja, hva med det ? ifølge en vennine av meg som bor i sverige har de mer salt eller var det sukker og andre tilsetningstoffer i barnematen enn i norge. Minsten er fortsatt under året når vi skal reise så det med salt, sukker og tilsetningstoffer er jeg litt nøye på.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #11 Skrevet 7. mai 2011 Om det er andre tilsetningstoffer i maten i Danmark, så takler ungen det i et par uker.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #12 Skrevet 7. mai 2011 Vi var i Danmark i påsken. Generelt er maten billigere der, og bedre utvalg. Når det gjelder bleier koster det 99 dkr for en pakke pampers, vi var klar over det så hadde med bleier til tvillingene. Du får kjøpt billig merker der også får 50,. dkr for 50 bleier. God tur|.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 7. mai 2011 #13 Skrevet 7. mai 2011 De har forresten akkurat samme type barnemat i Danmark (dvs samme merkene som i Norge), men de har mye bedre utvalg. Så ville ikke tatt med meg annen mat enn den dere trenger på turen ned, og eventuelt litt ekstra hvis dere ikke skal i matbutikken første kvelden.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #14 Skrevet 7. mai 2011 Takk for svar. Da tar jeg med det vi trenger til turen og ett ekstra til den første dagen. Vi kommer nok bare til å kjøpe noe mat på den lille butikken som er inne på feriesenteret å vet ikke hvilket utvalg de har der. Vet ikke hvor langt det er til nærmeste vanlige matbutikk så da har vi hvertfall til den første dagen Kansje vi finner noe han liker bedre der nede da, som vi må kjøpe med oss hjem igjen, hehe. Han liker nemlig bare 2 typer av nestle sin middag, men det blir jo bedre utvalg til eldre di blir også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå