Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Ikke missforstå, de fleste hyttefolk er hyggelige, alminnelige mennesker, og det er ikke de jeg snakker om. Det har seg nemlig sånn at her jeg bor, kryr det av hytter og sommerhus, og hvert år skjer det samme. Noen av "byfolket" kommer ut hit på landet og tror at her er alt greit! Som å parkere midt i en vei, bak en bakketopp, fordi det er fioler i veikanten. Eller parkere på plenen til naboen , fordi det er fullt på plassen ved butikken ( det ligger en parkeringsplass 20 meter lengre borte, men da må man jo til og med gå!). Vanligvis er jeg lett overbærende og tålmodig, men i dag ble jeg sint! Vi syklet på den skogveien som vi sykler på store deler av året. Denne veien er stengt for biler, og går til et populær friområde. Så kom vi rundt en sving, og der hadde en hytteeier stengt av med en hjemmelaget bom! Sønnen min fikk ikke stoppet, og gikk på snørra, jeg fikk med nød og neppe stoppet, men det var bare så vidt! Jeg tok så en tur til nærmeste hytte og spurte om de visste noe om den bommen, og at den var farlig og neppe lovlig ( Jeg kjenner han som er grunneier og som bruker den veien selv). Da fikk jeg beskjed om at han som var på hytte hadde all rett til fred og ro når et var helg, og at nå var han lei av at folk syklet forbi der han skulle hvile. Om sønnen min var skadd så var det til pass for han. Friområdene kunne "vi lokale" bruke ellers i uka! Bommen blir fjernet, det var en telefon til han som eier veien så ordnet det seg, men hvorfor er det noen hyttefolk som mener de bare kan ta seg til rette, bare fordi de er på landet? I alle de årene jeg bodde i Oslo, så så jeg ingen som satte opp bommer på sykkelstien, parkerte midt i veien eller i noens hage!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Er fra en Sørlandsby og kjenner GODT til denne slags oppførsel fra sommergjester. Jeg ble derfor tidlig lært opp til å kaste slike hjemmelagde bommer langt opp i skogen hvis vi så noen. Etter noen ganger ble sommergjestene som regel lei av å lage nye bommer..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Signerer den, jeg er også Sørlending med samme erfaring. Har jeg en dårlig dag forteller jeg dem hvor skapet står. Hadde en som ble veldig frekk en gang, jeg bare ga ham visittkortet mitt, han ble brått stille - det skjer iblant når det viser seg at jeg har lederstilling i skattedirektoratet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Trasig når det blir slik at hyttefolk tror at landet er et fristed der man kan gjøre som man vil. Jeg bor på hytta, midt i et hyttefelt, og har veldig trivelige "naboer". De er snille, greie, sosiale og hyggelige. Mange av dem deltar t.o.m på dugnader i bygda, er med på arrangementer som foregår og de bruker butikken ganske så flittig (bra for butikken og bra for oss). Hyttefolket her er bra folk og det er så deilig, etter en lang og mørk vinter, å se lys i vinduene og høre folk i fjæra igjen:) http://vinterverket.wordpress.com/2010/09/19/lille-narvik/
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 "...jeg bare ga ham visittkortet mitt" HAHA! Nå måtte jeg le litt:-) Det å gi noen visittkortet er slang, her jeg bor, for å bæsje. *hihi* Så for meg at du bæsja på hyttemannen. Haha! DET hadde vært et Kodak moment:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå