Gå til innhold

Noen som har hatt brun utflod i svangerskapet hittil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er på besøk fra 1.trimester, og må bare spørre dere om dere har opplevd det samme som jeg har gjort.

For 8 dager siden hadde jeg en blødning uten smerter. Det virket som om noen skrudde kjapt av og på en kran, for blødningen kom og forsvant i løpet av 2-3 min. Den hadde nok fylt et bind, men det meste havnet i trusa og i do fordi jeg løp dit da jeg trodde jeg tisset på meg. Det var ingen smerter, ingen klumper, ikke noe slim. Jeg trodde jeg hadde enda en SA (hadde en i februar), og var sikker på at jeg hadde mistet.

Dagen etter stakk jeg på UL for å se om alt håp var ute. Der så vi et flott lite embryo med et bankende hjerte. I følge menstermin var jeg 7+5 på vei, men gynekologen målte meg til 7+2. Hun sa at alt så bra ut, og at jeg ikke skulle bekymre meg.

Jeg har hatt brun utflod hver eneste dag siden den friske blødningen for 8 dager siden. Det blir verre hvis jeg beveger meg. Nå er jeg kjempebekymret og redd for at jeg opplever en MA, selv om fosteret levde for 7 dager siden. Jeg vurderer å ta en ny UL til uka for å sjekke om håpet er ute. Vi skal nemlig på ferie om en uke, og jeg vil vite status før vi drar.

Så er det noen av dere der ute som har opplevd noe liknende? Jeg har ingen barn fra før, har ikke hatt problemer med å bli gravid (det skjedde på første forsøk), har ingen dårlig helse som skulle tilsi at kroppen min sliter med å være gravid.

Trenger oppløftende ord :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme svar som på 2. trimester.

Fra uke 4 til uke 11-12 hadde jeg brun utflod nesten daglig. Ikke mye, men nok til at det ble lagt merke til. Jeg har ikke hatt noen blødninger, kun brun utflod.

Nå er jeg 13+5uker og har hørt hjertelyd til den lille.

Brun utflod kommer av blødninger som er veldig små eller at du har hatt en blødning og nå kommer blodrestene ut.

Jeg har lest at brun utflod er ikke noe man trenger å bekymre seg for, det er verre når det er friskt blod.

Man blir selvfølgelig litt småstresset når det skjer, men det beste er bare å prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det. Alt står nok bra til med den lille i magen :)

Skrevet

Ja, jeg får bare prøve å slappe av. Det er bare det at under mitt forrige svangerskap hadde jeg brun utflod i 3-4 dager før det endte med en SA. Så brunt i trusa og på papiret er min store skrekk om dagen. Og nå har det jo vært sånn i 8 dager :(

Uansett, takk for svar :)

Skrevet

Jeg har hatt brun utflod i begge mine svangerskap, rundt uke 7-8. Riktignok noe mindre enn det du har hatt, men likevel.

Jeg har nå to flotte gutter på 2,5 år og snart fire måneder. :)

Første gang jeg opplevde dette, skulle jeg likevel til privat UL noen dager senere, så da gjorde jeg ikke noe med det. Andre gang fikk jeg henvisning til gynekolog fra fastlegen for å sjekke om det sto til liv, noe det heldigvis gjorde.

Skrevet

lilleleena: Hvor mye fikk du i løpet av en dag?

Skal nemlig teste i morgen, ikm var lørdag. Har hatt masse symptomer, men kom litt brunt utflod i går kveld og litt i dag(Kanskje en ts til sammen). Har spottet litt før tr før, men dette er mindre enn tidligere. Tr har som regel kommet dagen etter og.. Lurer på om det derfor er et lite håp om at jeg er gravid :)

Skrevet

Jeg begynte alltid med brunutflod når jeg skulle ha mensen, slik begynte det og når jeg skulle ha mensen for 10 uker siden.

Det har ikke vært kjempemye, men ikke lite heller. Noen dager har jeg måtte ha et truseinnlegg for det har kommet en del.

Idag er jeg 14+0 uker og har hørt hjertelyd flere ganger. Så det er håp for deg og. (ikke hør på alle de andre som er negative som vil si det motsatte)

Lykke til med testingen, jeg krysser fingrene for deg!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde brun utflod stort sett hele første trimester. Den varierte mellom å være helt lys brun og skikkelig mørk. Hadde også et par dager med friskt blod, men bare et par-tre dråper i gangen. Jeg har sett mini på tidlig ultralyd i uke 11 (privat), og hørte hjertelyd hos jordmor i uke 15. Nå er jeg 17+5, og skal på ordinær ultralyd på fredag. Jeg er selvfølgelig spent, men har ingen grunn til å tro at ikke alt står bra til. Så det trenger ikke bety noe om man har brun utflod! Selv om jeg vet godt at det ikke er lett å slappe av, likevel.

Skrevet

Okei, så deilig å høre! Satser på at testen blir positiv i morgen, tusen takk for svar :)

Skrevet

To ganger har jeg hatt antydning til spor av blod i utfloden, og igår når jeg stod opp kom det ut masse brun utflod. Det dryppet i do når jeg satt der. Jeg ble kjempebekymra, men fikk heldigvis ordna med en privat ultralyd idag, og der var alt bra. :) Så brun utlod trenger ikke bety noe. I mitt tilfelle kommer det sannsynligvis fra livmorhalsen og ikke fra inni livmoren. Blødningen hadde ihvertfall gitt seg når jeg var på ultralyd idag. :)

Skrevet

Jeg også har hatt brun utflod ett par ganger.. husker ikke uker.. siste var for en uke siden tror jeg og jeg er nå 10 uker på veg. Første gng mener jeg var da jeg var 8 uker..da var jeg på ul og så at alt var ok:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...