FirstAidKit Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Hei! Er på besøk fra 1.trimester, og må bare spørre dere om dere har opplevd det samme som jeg har gjort (og at det har gått bra siden dere er på 2.trim). For 8 dager siden hadde jeg en blødning uten smerter. Det virket som om noen skrudde kjapt av og på en kran, for blødningen kom og forsvant i løpet av 2-3 min. Den hadde nok fylt et bind, men det meste havnet i trusa og i do fordi jeg løp dit da jeg trodde jeg tisset på meg. Det var ingen smerter, ingen klumper, ikke noe slim. Jeg trodde jeg hadde enda en SA (hadde en i februar), og var sikker på at jeg hadde mistet. Dagen etter stakk jeg på UL for å se om alt håp var ute. Der så vi et flott lite embryo med et bankende hjerte. I følge menstermin var jeg 7+5 på vei, men gynekologen målte meg til 7+2. Hun sa at alt så bra ut, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Jeg har hatt brun utflod hver eneste dag siden den friske blødningen for 8 dager siden. Det blir verre hvis jeg beveger meg. Nå er jeg kjempebekymret og redd for at jeg opplever en MA, selv om fosteret levde for 7 dager siden. Jeg vurderer å ta en ny UL til uka for å sjekke om håpet er ute. Vi skal nemlig på ferie om en uke, og jeg vil vite status før vi drar. Så er det noen av dere der ute som har opplevd noe liknende? Jeg har ingen barn fra før, har ikke hatt problemer med å bli gravid (det skjedde på første forsøk), har ingen dårlig helse som skulle tilsi at kroppen min sliter med å være gravid. Trenger oppløftende ord
Eplebiten Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Fra uke 4 til uke 11-12 hadde jeg brun utflod nesten daglig. Ikke mye, men nok til at det ble lagt merke til. Jeg har ikke hatt noen blødninger, kun brun utflod. Nå er jeg 13+5uker og har hørt hjertelyd til den lille. Brun utflod kommer av blødninger som er veldig små eller at du har hatt en blødning og nå kommer blodrestene ut. Jeg har lest at brun utflod er ikke noe man trenger å bekymre seg for, det er verre når det er friskt blod. Man blir selvfølgelig litt småstresset når det skjer, men det beste er bare å prøve å slappe av og ikke tenke så mye på det. Alt står nok bra til med den lille i magen
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Vil ikke skremme deg, men siden du spør så svarer jeg. Jeg hadde en MA for litt over et år siden. Hadde ingen frisk blødning, men brun utflod som ikke ga seg på en uke eller to. Det kan selvsagt også bare være rester etter blødningen du hadde, blodkar kan sprekke i livmorhalsen og blø ganske mye uten at noe er galt. Jeg ville fått en ny undersøkelse, selv om alt så bra ut sist. Da får du iallfall bekreftet eller avkreftet og slipper gå og tenke på det...
marenmor Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Hei, har hatt baade brun utflod og bloedninger fra uke 6 til dags dato, er 20 uker paa vei, alt er bra med den lille, og de er ikke sikkert paa hvor det kommer fra. Kommer sikkert til aa ha dette ut sv.skapet. Saa det renger ikke gaa gale :) Kos deg paa ferie!
FirstAidKit Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2011 Takk for svaret dere Jeg ender nok opp med å ta en ny UL før vi drar. Det er helt fryktelig å gå rundt og bekymre seg på den måten som jeg gjør nå. Jeg må rett og slett vite om det er noe liv der inne. Jeg hører om folk som har brunt utflod lenge som det går bra med, og folk som oppdager at de har MA. Og siden jeg selv opplevde en SA i forrige svangerskap, så blir jeg så ekstra på vakt etter "feil" i dette svangerskapet. Veldig slitsomt... Uansett, takk for svaret
**Snehvit** Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Ja, jeg hadde sparsom blødning (rosa) og brun utflod med jevne mellomrom fra uke 6 til uke 14-15. Er i uke 21+2 nå og alt så bra ut med den lille på UL og han sparker i magen. Trenger ikke være noe galt.
badgi Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Hei! Har også slitt med brunt utflod i svangerskapet. Begynte i uke 10 og i uke 12 fikk jeg en styrtblødning uten smerter. Har hatt brun utflod i 2-3 uker etter, er først ved å gi seg nå. Jeg har vært på 3 ul og gu siden det begynte og alt er i fineste orden. Kjenner mange som har blødd under graviditeten og det har gått fint. Men skjønner godt du vil ta en ekstra ul, det er forferdelig og gå og gru seg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå