Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Leste en plass at 14.000-15.000 tar abort årlig i Norge.. mens mange som ønsker barn sterkt ikke blir gravide (10% av alle par er barnløse)..hvorfor må ting være så urettferdig?! Jeg vet jo det bare er sånn, men irriterende er det uansett.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Vil ikke si det er spessielt uretferdig. Å bli gravid med et barn man ikke vil ha kan vel være omtrent like ille som ikke å få det barnet man vil ha. Begge deler kan være selvforskylt og begge deler kan være uflaks. Synd for dem det gjelder, men ikke spessielt uretferdig. Jeg er ikke en gang sikker på om jeg vet hvem som skulle være den heldige, den som må ta abort eller den som ikke får barn.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Det hadde jo vært bedre om de som IKKE ønsker barn ikke klarte å bli gravide.. men sånn er nå livet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Selvfølgelig, men det har ingenting med retferdighet å gjøre. Det er som når ungene hyler om "uretferdig" hver gang de ikke får det som de vil. Du kan godt si det er uretferdig at noen får barn slik de vil mensandre ikke får det, men å sammenlikne retferdigheten av å få barn man ikke vil ha med å ikke få barn man vil ha blir dumt. Hva med dem som først tar abort og så ikke får barn når de ønsker det senere. Det er ikke synd på dem da. De tingene går jo i følge HI opp i opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå