Gå til innhold

Spirene mine..

Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da snakker vi om sånne i vinduskarmen og ikke i magen. (magen min skal jeg forøvrig ha alene til evig tid) De er blitt 7 cm lange, har bare ett bladpar og jeg skjønner at noe er gått galt. Men kan de reddes eller er de tapt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aha. Det høres ut som forholdet lys/varme ikke er ideelt og de trenger enten mindre varme eller mer lys.

Om de kan reddes avhenger av art. Noen skal jo faktisk være sånn. Andre kan utvikle sterkere stengel eller skal uansett henge og da kan det gå bra. Og så har du de som vil knekke under tyngden av sin egen topp om de har blitt for hengslete i barndomstida. De kan kanskje støttes opp, men det er igjen artsavhengig.

Uansett - jeg ville aldri gitt opp. Ingen ting er tapt før de blåser sin vei!

Gjest sug lut
Skrevet

Hva er det du har sådd, da? Hvis det fx er pyntekosmos er de helt som de skal.

Skrevet

haha, det er pyntekosmos! Skal de være så lange? Trodde jeg hadde ødelagt dem helt..

Gjest sug lut
Skrevet

Neida, de fixer seg sjæl når de kommer ut i verden. De blir stratne og lange inne, men har likevel fått det forspranget de trenger og blir feite og fine ute. Har du sådd i jiffypotter så pass på at de ikke tørker ut, de er så supertynne. Når de begynner å frynse seg litt i toppen kan du jo evt mellomplante i småpotter som kan stå ute om dagen og inne om natta om det er fare for frost (det har jeg gjort i dag, sju potter med kosmos og rundt femten med tagetes, kosmosen skal på sikt over i stormegaüberpotte og bli balkongens skjønnhet). Gårsåbraatte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...