Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Jeg har født 3 barn, og magen min er blitt ganske hengete.. Har slanket meg ganske mye nå, men finner ikke bukser eller topper som sitter bra pga magen! Har også prøvd å trent den bort, men ingenting hjelper! Har jeg rett på operasjon for å få det bort? Det var en venninne som snakte om det, men hun snakker om så mye rart, så jeg spør dere. Hehe..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Det ER mulighet for å få dekket mageplastikk, men ikke bare fordi du ikke finner bukser/topper som sitter bra på kroppen.. Man må ha medisinsk grunn for å få det dekket, f.eks at man har et visst antall cm med heng (løs hudfold) som gir plager i form av svette, eksem, sopp etc.. I tillegg må man ha kommet under en viss bmi.. Snakk med fastlegen din så ser han om det er grunnlag for å henvise deg videre..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Hehe nei det er klart at det ikke er grunn nok! Eneste du nevner her som plager er det med svette. Blir ganske svett og ekkel under der.. Er det grunn nok? Ja har lenge vurdert å spørre legen, men var redd det var litt teit å spørre om, så da spør jeg heller her jeg kan være anonym
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Om du har en bmi på 26 eller mindre, og har en viss cm med heng på magen (husker ikke hvor mye, jeg hadde 8 cm med heng), så kan du få dekt operasjon.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Gå til fastlegen din og be om henvisning. Får du det dekket er det lurt å ta en ringerunde til private klinikker og høre om noen av dem får refusjon fra staten. De har MYE kortere ventetid enn det offentlige. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #6 Skrevet 7. mai 2011 http://www.bukplastikk.com/ Sjekk før og etter bildene på denne nettsiden, alle skriver om de har fått det dekket eller betalt selv så da får du en pekepinn og hva som skal til.. Tommelfingerregelen er at du må ha et betydelig heng/forkle med løs hud når du står oppreist. Men det finnes unntak, for selv om regelen sier f.eks over 4 cm heng han jo ei med 2 cm heng være plaget med eksem og sopp. Det kommer litt an på hudkvalitet osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå