Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Har lest om så mange her inne som "mister" venner etter at de har fått barn. Nå ser også det ut til å bli sånn for meg. Jo større barnet mitt blir, jo mindre er mine venner interresert i å holde kontakt. Blir liksom ikke spurt om å være med på noen ting lenger. Det skal sies at jeg er den første i min vennekrets som har fått barn. Syns jo dette er fryktelig trist! Jeg har jo selvfølgelig andre prioriteringer nå som jeg er mamma, men har hele tiden holdt kontakt med venner og vært sosial allikevel. Så trist at det blir sånn synes jeg!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Vet ei av mine venninner følte det sånn når hun fikk barn lenge før oss andre i gjengen, fikk høre en stund at jeg var den eneste hun hadde kontakt med. Men hun fikk fort venner som var i samme situasjon og sa til seg selv at de som ikke taklet at hun fikk barn fortjente ikke å ha henne som venn. Tror ikke hun angrer i dag, og jeg er veldig glad jeg holdt kontaktet for hun er en utrolig god venninne. Så holdt på de som er verdt å ta vare på, og drit i de som ikke takler at du er i en ny situasjon, de fortjener deg sikkert ikke!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Sånn er det med min bestevenninne også, bortsett fra at hun har to barn selv. Så fort jeg fikk bart og forståelig nok har hun med meg overalt siden jeg er hjemme i perm så gidder hun ikke finne på ting siden hun er hjemme mens barna er i barnehage. Da er hun heller sammen med de som ikke har barn eller har barna i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Føler det litt slik jeg også. Har en baby på 5 måneder, ammer hver 3.time dag og natt og føler meg veldig bunden. Prøver å være sosial, men det er ikke så lett. De gangene jeg har invitert har det vært laber interesse. Bor et lite stykke unna også, men ikke så langt at jeg ikke kan reise til de så det burde jo gå greit andre veien også. I tillegg er alle i nærheten single så det er jo litt ulike interesser for tiden. Er litt sårt dette. Noen av mine venninner har ikke sett babyen enda, og dette er venninner jeg anså som nære. Håper det tar seg opp når det ikke blir så ofte amming, men frykter at det er litt mer permanent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå