Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Min samboer, og bf har tidligere vært i fengsel for vold. Han har også prøvd ut forskjellige narkotiske midler. Når jeg traff han sa han at dette var han ferdig med og lagt bak seg. Vi har nå et barn sammen. Jeg ble veldig fort gravid, altså jeg kjente han ikke så godt. Etter vi ble foreldre har han vist veldig lite hensyn spesielt til meg men også til barnet vårt. Han har skreket til meg, tatt hardt i meg, knepet meg foran barnet vårt som er 15 mnd. Barnet har begynt å grine og ville opp til meg med en gang. J. Det er meg som gjør alt med barnet vårt. Men han er flink til å leke med vårt barn. Jeg vet de er glad i hverandre. Bf er ikke flink å passe på. Legger fra seg verktøy, går fra varm grill og glemmer å lukke døren ned til trappen. Jeg må konstant passe på. Den siste perioden på 3 uker har jeg funnet ut at han har brukt amfetamin og revotril ( lignende valium) i 3 uker. Altså vært påvirket hver dag. Han får ikke lov å være alene med barnet vårt av meg men det tør jeg ikke si til han. Han har truet meg flere ganger, ikke på livet eller noe sånt men truet meg. Nå sier han at han har sluttet. Jeg har " hevet han ut" noen dager men idag skal vi treffes igjen. Jeg er kjempe glad i han men han bare lyger, er veldig egoistisk og jeg stoler ikke på han. Jeg vurdere å ringe mekling på mandag, men er redd for hvor mye samvær han får. Han har også glemt tabletter på gulvet vært midt på dagen, flaks at det var meg som fant det først....
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Hvis du hiver han ut permanent, hva tror du han selv vil ønske? Den dagen jeg selv var i en slik situasjon, rakk bf å ha barna hos seg èn eneste helg, før han ikke fikk ha de lenger, pga rusmisbruk. Det ble i vårt tilfelle ikke vanskelig å overholde, da han helt på eget initiativ (mer elle rmindre bevisst) forsvant fra våre liv. Altså han dukket opp et par tre ganger de neste årene, men ingenting organisert. Han høres ikke ut som en mann som er istand til å ta seg av et barn på egenhånd, men kanhende dere kan ordne med samvær under tilsyn? Alt dette er det du kan få hjelp til hos megleren. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Han vil ha 50 %. Huff jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Skrev deg et langt innlegg her, men det forsvant jaggu. Du må ihvertfall få ordnet det slik at faren ikke får bo med dere. Tyster noen på han, eller han blir tatt for bruk/besittelse varsles barnevernet og da kommer din omsorgsevne under lupen også. Ikke til din fordel da at du har vist om dette og ikke har flyttet barnet. MIn erfaring er at "slike" truer og krever, men at det stort sett ikke skjer mer enn det. Om han nekter deg flytte med barnet innkaller du til mekling og kontakter barnevernet. Du må finne ut hva slags samværsform du mener er grei i forhold til at ungen MÅ være trygg også må du IKKE rikke deg på det. Har vært i samme situasjon selv og kan love deg at om du viser noen form for svakhet er "løpet" kjørt. Løgner blir raskt en del av hverdagen til de som har slike ting å skjule og snakketøyet er som regel i orden, men ikke la deg skremme. Samværsformer kan f.eks være sammen med deg, sammen med familien hans, med en søster eller bror av han som du stoler med, samvær uten overnattig osv. Videre kan du "kreve" urinprøver av han i en periode før du slipper han til med samvær uten tilsyn. Kreve står i anførsel fordi han står fritt til å nekte så lenge det ikke er en dom på det. Uansett taler det ikke til hans fordel om han nekter. Husk på at om noe skjer på samvær og du ikke har tatt opp kampen med å nekte vil din omsorgsevne også bli stilt spm ved. Har du omsorgen og han blir tatt med narkotika er det DU som blir kalt inn til bv. Syns du skal kontakte barnevernet og diskutere saken med dem så får du råd og tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå