Gå til innhold

Frustrert over nykjæresten til eksen og mine egne tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far til barnet vårt har fått seg ny kjæreste. De har vært sammen i tre måneder og bor ikke sammen. Jeg og far har en sønn på 6 år. Den nye kjæresten har også en sønn. Han er 4 år.

Stadig vekk legger den nye kjæresten ut bilder av sønnen vår og av dem alle fire sammen. Og så får hun masse kommentarer som "åhh, dere er så fin familie", "flott familie" osv. Og det SKJÆRER meg i hjertet!! Kan ikke noe for det, men jeg blir så lei meg og litt sjalu. De er ikke en familie! Sist oppdatering fra henne var "skal på familieferie med mannen og begge kiddsa". åhhh!!! Jeg vil ikke oppføre meg slik, men klarer ikke å la være. De har vært kjærester i 3, TRE, måneder! Og allerede "tar" hun over min plass!

Vet veldig godt at jeg er fullstendig urimelig og helt på viddene. Men jeg sliter virkelig med disse følelsene over hennes trang til å vise frem sin mann (som er kjæresten) og sine to barn (derav ett ikke er hennes). BLÆH!! Hater å ha det slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe....tror nok det er ganske vanlig å føle slik som du nå gjør.

Er det forresten lenge siden dere gikk fra hverandre?

Det eneste du kan gjøre her, er å ta tiden til hjelp.

Og en ting til: ikke følg så nøye med på hva denne nye kvinne legger ut om på facebook, blogg eller hvor den enn er! :)

Skrevet

Selv om jeg aldri har vært i den situasjonen forstår jeg det godt. Det er jo egentlig ikke noe du kan gjøre. Du får tenke hun er forelsket og den store trangen går nok over etterhvert. Hvor legger hun t dissen bildene? Er det noe du trenger å se?

Skrevet

Hun kan bli eksen din sin kone, og kjæreste og livspartner, MEN hun kan aldri bli ditt barns MAMMA! Det er den plassen som er din viktigeste plass, og den kan hun aldri fylle.

Jeg er stemor, min mann sin eks følte på tilsvarende, særlig etter vår første ferie, etter vi hadde vært sammen et år. Men også helgeturer, turer i parken, bare det at jeg var på den måte del av familielivet.

Jeg hadde jo ikke unger og forsto det ikke selv, men kan fint forstå det nå når jeg har unger selv. Var sikkert ikke noe koselig for henne.

Hun ny dama der høres rimelig spesiell ut, sannsynligvis er hun bare oppover ørene forelska.

Hun kan få en rolle i en ny familie med din eksmann og ditt barn, men MAMMA rollen den er din. Det vet nok seksåringen din veldig godt, og det er han nok også veldig gald for. Han kan i fremtiden komme til å si annerledes i forsøk på å manipulere deg, men det må du heve deg over. Vær trygg på din morsrolle!

Skrevet

Jeg hadde reagert sterkt på at hun hadde lagt ut bilder av ditt barn på nett.

Men, hvis du gjør det selv kan du jo ikke si noe.

Skrevet

Jo, jeg synes hun kan si noe på at andre legger ut bilder av hennes barn på nettet, selv om hun gjør det selv.

Jeg hadde reagert hvis noen la ut bilder av gutten min på facebook uten å spørre meg, selv om jeg gjør det selv! Jeg er moren hans, ingen andre Jeg legger aldri ut bilder av noen, ei heller deres barn, uten å spørre dem først.

Skrevet

Forstår godt dine fölelser. Var det eksen som gjorde det slutt og eller?

Du kan godt si til henne at du ikke önsker at hun legger ut bilder av ditt barn. Samtidig, har din eks gitt sitt godkjennede så vet jeg ikke om det hjelper? Don't know...

Men jeg forstår det så at det er ikke egentlig selve bildene og det at hun legger ut bilder som er problemet. Det er dine fölelser i forhold til dette. Du föler hun pröver å ta din plass.

Men det kan hun aldri.

Jeg og eksen har en datter sammen, og vi har begge flyttet sammen med nye partnere med barn. Og det å väre stemor er milevis fra det å väre mamma. Og en stemor kan aldri ta en mammas plass.

Som andre her sier, nydama til eksen din er nok bare opp over öra forelska og ser bare rosa skyer og livet leker.

Hun kommer nok fort nok ned på bakken til oss andre... ;)

Ta tiden til hjelp kjäre du!

Skrevet

Skjønner deg så godt, og håper jeg slipper den situasjonen! Men husk at det bare er du som er mamma, og at alle som ser bildene vet at det er ungen din! Og tenk på at det ER positivt at hun ønsker barnet ditt alt godt når han er sammen med pappaen sin. Leser om så mange skrekkelige stemødre her inne, og tenker at hvis jeg skulle ende opp skilt, håper jeg for Guds skyld at min mann ville ende opp med noen som var god mot barna våre den tiden de ikke var hos mamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...