Gå til innhold

noen her som har tatt gastric bypass? Ang finansiering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger virkelig denne operasjonen! Og det eneste som stopper meg er pengene. Jeg har lyst til å ta det privat, fordi jeg føler ikke at jeg kan stå på venteliste i flere år! Jeg har ikke tid til det, da kan jeg likesågodt være feit for alltid!

Men de tilbyr jo finansiering, men hvor godt stilt må man være for å få det?

Jeg har fast jobb, men er selvstendig næringsdrivende, og bedriften er nystartet.

Jeg har 150.000 i studielån....men that's it! Har jeg sjans til å få finansiering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare spørre om du har fått noe som helst oppfølging på overvektspoliklinikk ? Det er mye man bør gå igjennom før en slankeoperasjon. Lærings- og mestringskurs og samtale med en psykolog bl.annet. Har du prøvd konservativ behandling ? Man må ha kontroll på matinntaket før en slankeoperasjon.

Dette vil du vel ikke få om du tar det privat.

Du har sikkert en sjanse til å få finansieringen i orden, men håper for guds skyld at du begynner med timer på poliklinikk på sykehus før du setter i gang med operasjon.

Skrevet

Man får enda tettere oppfølging når man tar det privat visstnok! Og de følger deg opp i flere år etterpå.

Jeg har alltid slanket meg! ALLTID!

Jeg gikk ned mye på reductil, men fikk skyhøyt blodtrykk og måtte stoppe... da gikk jeg sakte men sikkert opp igjen de 25 kg jeg mista.

Jeg har kommet til et punkt i livet mitt hvor noe må gjøres, og det fort.

Jeg merker at jeg blir mer og mer deprimert. Jeg har ikke sex med samboeren min.

Jeg gruer meg til sommeren for da kler man jo av seg og viser mer av seg selv.

Jeg er rimelig desperat nå altså! Og jeg vet at jeg trenger denne operasjonen. De siste blodprøvene jeg tok hos lege viste at jeg står i grenseland for å utvikle diabetes og legen min sa at jeg kom garantert til å få det, det var bare et spørsmål om tid.

Skulle ønske noen kunne kaste over 100.000 kr til meg :/

Skrevet

Anonym som svarte deg her.

Ok, visste ikke at det var bra oppfølging når man tar det privat. Trodde man bare fikk operasjonen og det var det.

Jeg ser at de som ikke har lært seg å kontrollere matinntaket FØR operasjonen får avslag på operasjon da det er veldig farlig å frotse etter en operasjon.

Ser også at pasienter ofte kan bli deprimert etter en operasjon fordi de føler at de mister seg selv, de kan ikke spise så mye lenger, ikke hva de ønsker osv.

Og at de som har psykisk sykdom før operasjonen i flere tilfeller får avslag fordi at de psykiske problemene kan bli mye større etter en operasjon.

Men, siden det er bedre oppfølging om man gjør det privat så hvorfor ikke hoppe i det ? Bestill en time så får du fort svar på om du får finansiering.

Masse lykke til : )

Skrevet

Du må lære å omgås mat før du tar en slik operasjon, dete r en sak i England nå hvor landets feteste teenager fikk denne operasjonen og nå et par år senere, er syltynn pga anorexia.

Hun har ikke lært å omgåes følelsene rundt dette med mat og har gått fra det ene ekstreme til det andre.

Det er fult mulig å gå ned i vekt uten operasjon og tabeletter, jeg manger 2 kilo, så har jeg 40 kilo mindre på kroppen enn jeg hadde for noen år siden. Helt uten hokus pokus.

Lær å omgåes mat, å ikke spise når du kjeder deg, har problemer med andre følelser, gå heller til psykolog og få hjelp i stedetfor å ta et ingnrep, bare spør de mange amerikanerne som fremdeles er overvektige selv etter dene operasjoen, for de spiser fremdeles feil, mindre men feil.

Les også (og eventuelt se på youtube) http://ruby-gettinger.blogspot.com/

Rubys kamp mot kiloene, kamp mot sine problemer og læring av at visse matvarer er for resten av livet fyfy er en inspirasjon, selv om hun jo har mer hjelp enn de fleste kan drømme om.

Skrevet

Jeg tok det privat hos Aleris. Har finansiering gjennom et tilbud de hadde hos Nordea, og også måtte jeg låne litt ekstra hos Citibank. Ble operert for 2 år siden, og har 1 år igjen å betale på lånet.

Jeg fikk min mann til å være medlånetaker. Vet ikke hvordan dine sjanser er for å få lån, det må du nesten bare sjekke selv.

Skrevet

Hei, jeg ble operert for nøyaktig 1 år siden i dag.. på denne tiden faktis på vei inn og i narkose. Jeg dro til Belgia og gjorde dette, ble operert av en av verdens beste på området. Jeg reiste med ca 20 andre og vi har enda kontakt med hverandre der vi utveksler opplevelser og erfaringer og hvordan livet er generelt. Jeg tenkte sånn som deg, jeg ville ikke kaste bort så lang tid i ventekø for å få en på staten sin regning. Det er så absolutt verd pengene. Tar du det privat her i Norge får du veldig bra oppfølging med tanke på ernæring og diverse. Jeg derimot fikk et hefte på vei ut av sykehuset sammen med 10 sprøyter jeg måtte sette på meg selv (sånne som skal forhindre blodpropp etter oprasjoner samt smertestillende) jeg må spør mine medreisende eller hvis det skulle bli komplikasjoner av større grad er sykehuset/legen en telefon unna. Det har en av mine medreisende benyttet seg av og alt endte godt..

Jeg skrapte sammen penger jeg hadde spart + + så min op er betalt uten lån. Det er noe billigere å gjøre det utenlands.

Når det gjelder at du må lære å spise og omgås mat på forhånd... veeel d kommer an på hvor sykelig man er i forhold til det. For meg var det ikke noe problem, har heller ikke følt depresjon pga mindre inntak. Og det skal godt gjørs å forspise seg i og med at du blir usansynlig dårlig før du kommer så langt!!

Men når det er sagt så kjenner jeg personer der ikke alt har gått like bra som meg. jeg kan så og si spise hva jeg vil bare til veeeldig resusert mengde.. enkelte ting har jeg bare kuttet ut pga dumping men det er en liten pris å betale for en slik ny start på livet. Andre kan oppleve å må ha et mye strengere matregime enn de hadde forestillt seg og kan kanskje av den grunn bli deprimert i og med at matglede forsvinner helt av den grunn.

Snakk gjerne med noen som har hatt en GB.. spør om ALT du lurer på før du hopper i det..

Lykke til

Skrevet

Man kan faktisk spise seg opp igjen etter en operasjon. Der jeg jobber er det flere som kommer tilbake for operasjon nr. 2.

Vi har også en del som kommer fordi de har tatt operasjon i utlandet, hvor det for det første er utført en helt annen operasjon enn det som var avtalt, ikke er gjort bra nok, osv, så kommer de til sykehuset i Norge for å rette opp i feilen som er gjort.

De fleste som er sykelig overvektig har jo et problem med maten, enten at man spiser med følelsene eller at man spiser sjeldent men i store mengder når de først spiser.

Psykologhjelp er en fin ting å ta i bruk når man har slike problemer, for det er gjerne psykiske ting som gjør at vi bruker mat/godteri som trøst.

Det er en grunn til at det er en lang prosess man skal igjennom før man får utført slankeoperasjon. Det er en kick-start, men man må kunne bruke maten fornuftig innen man får operasjon. Man kan dø av å ete mye etter en gastric bypass, og når en pasient ikke skjønner alvoret i det før en operasjon så får de avslag på operasjon.

DET er grunnet til at man har samtaler med en psykolog, ernæringsfysiolog og lege.

Man må også vise at man kan gå ned litt i vekt før en operasjon, så man har en del man skal igjennom.

Det er ikke en avgjørelse man tar lett på og det kan være komplikasjoner, som ved alle operasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...