Gå til innhold

I utlandet, vurderer å gå fra ham..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor ikke i Norge og bor med samboeren min. Jeg er gravid og vurderer å gå fra ham, vi kranglet noe heftig igår og han dro sin vei på et møte idag og kommer hjem i morgen selv om han sa igår han ikke skulle dra. Er veldig opprørt og helt alene, savner familie og venner..Vurderer nesten å ta et fly hjem til familien idag og mulig gå ifra ham. Men det kommer til å koste mye penger men jeg har bare lyst å dra hjem idag.. skal jeg gjøre det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom hjem! Kom hjem før barnet er født så du ikke blir "fanget" i utlandet. Kom hjem, vennen:-)

Skrevet

Hei du som bor i utlandet,

Dette hørtes veldig trist ut. Jeg har selv bodd i utlandet i mange år, med en samboer hvor det var mye opp og ned. Til tross for mange gode venner der, hadde jeg alltid følelsen av å 'ville hjem' til Norge og familien under og etter enhver krangel. Så jeg kjenner følelsen, man mangler liksom det trygge nettverket i utlandet.

Jeg vet ikke hva dere har kranglet om eller hvor alvorlig det er. Det er jo litt avhengig av alvoret i saken, - men jeg tror ikke det ville vært rettferdig å dra hjem uten å la ham snakke ut. Fortell ham at det sårer det at han 'stikker av' slik, og at du var så lei deg at du vurderte å dra hjem selv. Hvis han ikke har forståelse for dette og dere ikke klarer å snakke ut, kan du alltids velge å dra hjem senere. Fortell ham om tvilen du har, spesielt nå når du er gravid, - er du og han klare for å fortsette sammen med ansvaret om et lite barn? Når barnet er der er det INGEN som kan dra etter en krangel, hverken du eller ham... Så det kan være greit å finne ut av dette (sammen eller alene) før barnet kommer. Ønsker deg i alle fall masse lykke til, jeg vet hvor vanskelig dette kan være.

Skrevet

Selv om det koster mange mye penger tror jeg at jeg ville dratt hjem. Om jeg ikke hadde pengene nå ville jeg lånt hos familie sånn at jeg kom meg avgårde.

Si du trengte å se familien din, reis hjem og tenk deg om.

Stress og krangling er ikke bra for verken deg eller baby i magen.

Skrevet

Om du ikke har andre forpliktelser der enn samboeren din, og han generelt sett er en dust syns jeg du skal reise nå. Men er du bare opprørt og innerst inne vet at dette kommer til å ordne seg, så er det litt for impulsivt og dumt å gjøre.

Skrevet

Sendte ham en melding og sa jeg hadde lyst å dra hjem til Norge idag, savner familie og venner, og nå ringer han og er helt knust og skal ta første tog hjem til meg osv...

Vet ikke om jeg overreagerte en smule..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...