Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Hva er dette lavkarbo greinet? At man kutter ned sukker helt? Hvorfor er lavkarbodiett bedre enn en sunn og vanlig diett uten sukker? Går man på en skikkelig smell om man spiser litt sukker en dag, eller kan man unne seg litt søtt noen helger?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Lavkarbo er jo nettopp det, spise mindre av det som inneholder mye karbohydrater. Man kutter sukker helt, ja. Men det finnes søtningserstatninger. Anbefaler deg å lese litt på www.lavkarbo.no før du evnt. begynner. Man kan fint unne seg litt innimellom, men det er fort gjort at den helga varer fra fredag til søndag når man først begynner!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Men er det slik at jeg kan spise hver gang jeg blir sulten, bare jeg holder meg til lavkarbomat, eller skal man holde seg til et fast bestemt antall måltider om dagen?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Men er det slik at jeg kan spise hver gang jeg blir sulten, bare jeg holder meg til lavkarbomat, eller skal man holde seg til et fast bestemt antall måltider om dagen?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Men er det slik at jeg kan spise hver gang jeg blir sulten, bare jeg holder meg til lavkarbomat, eller skal man holde seg til et fast bestemt antall måltider om dagen?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Lavkarbo er at man kutter karbohydrater fra kostholdet, dvs unngår brød, ris, poteter og andre matvarer som har høyt innhold av karbohydrater (deriblant sukker, selvfølgelig). Teorien bygger på at kroppen ikke trenger karbohydrater, og at man hjelper kroppen til å finne sin egen trivselsvekt når man baserer kostholdet på fett og proteiner. Man kan fint spise litt sukker i ny og ne, så det er ikke slik at en lavkarbolivsstil innebærer at du ikke kan unne deg en sjokolade på lørdagskvelden men husk at når du lever lavkarbo vil kroppen lære seg til å basere næringsopptaket på fett og proteiner, så for mange utskeielser vil ødelegge kroppens omstilling av næringsopptaket. Mange som velger lavkarbo foretrekker å bytte ut sjokoladen og chipsen med å gå over til grønnsaker og dip som lørdagssnacks. De fleste merker også etter en stund at alt søtt plutselig smaker veldig mye mer søtt, og gjerne blir litt kvalmende. Vet om flere som tidligere sverget til melkesjokolade som plutselig ikke klarer å spise noe annet enn MØRK sjokolade - melkesjokoladen smaker plutselig bare sukker for dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå