Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Jobber i bhg som vikar. Er ufaglært, som mange andre, men gjør meg likevel opp egen meninger, ogfår høre både av pedagogene og leder at jeg er reflektert og våken i forhold til barna. Det som slår meg, er hvor fort enkelte snakker hartd til ungene, og hvor mye det snakkes om foreldre osv, ofte i negativ retning. Eksempel er at noen sender ungene i bhg, selv om de har fri. I påsken lette vi etter egg, og i eggene vi fant, lå deten sjokolade til hvert barn. En gutt på seks, som er en av de mest veloppdragne i bhg, spurte pent om en til. Det ble bryskt avvist, med beskjed om at han var frekk. Jeg, med flere, så på hverandre, og himlet med øynene. Er ikke dette barns natur? Jeg hade oxo lyst på en til Men med denne gutten, har de bestemt seg for, virker det som, at han er "lavere status" fordi foreldra ikke jobber osv...Hadde det ikke gått an å bare sagt at det var tomt, og at det bare var en til hver? Det kan nevnes at hun som sa dette, har fagbrev, men hun er stort sett ute etter å kjefte på ungene. Korrigerer de i hytt og pine..... La jeg ut for mye info nå i forhold til taushetsplikt?? Hva mener dere? jeg vurderer å snakke om styrer, for jeg mener at sånn skal man ikke snakke til barn, selv om man er sliten og syns de "maser".....
Willy Wonka Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Sorry, men det høres ut som du jobber på en dårlig arbeidsplass!!
skinnfilla Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Vi hadde en helt gal leder i bhg vår hun var veldig opp og ned i humøret en dag strålende blid og hilste barnet velkommen og neste smøg hun seg rundt og sa ingenting. Fikk nok å sa ifra når hun en dag ved henting ikke hilste på meg men sto og snakket med seg selv i speilet i garderoben.Så bare ut i lufta og var helt fjern.Hun kom ohgså løpende ut fra pauserommet og ropte til ungene at de skulle være stille-- er 10 unger i den bhg virket syk,type manisk/dep, veldig ustabil DRIT SKUMMELT. hun ble sagt opp på dagen etter flere klager på merkelig oppførsel fra foreldre og ansatte dette var en ny bhg og hun var der i ca 6 mnd
Gjøkeredet③ Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Jeg syntes også dette høres ut som en mindre hyggelig arbeidsplass.. Håper ikke det er barnehagen til mine barn det er snakk om for å si det sånn.. Dette er jo rett og slett mobbing. Det er sånne ting de andre barna catcher opp på, og plutselig er denne 6-åringen utstøtt av de andre, også baller det bare på seg. Syntes denne dama fortjener en smekk, og hadde lett tatt det videre.
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2011 Det er en flott arbeidsplass, men som vikar bytter jeg litt på ulike avdelingene, så jeg ser jo forskjellig.
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2011 Er redd jeg skal bli den stygge ulven, vikaren som kommer inn og sladrer på de andre. Men det er virkelig sant, hun snakker ikke pent til enkelte barn. En gang jeg jobbet med henne, under et måltid, ble jeg mye mer stresset av hennes stadige korrigeringer til "mine barn" på bordet mitt,enn at de faktisk snakket sammen. I samlingstunden forlanger hun at de sitter musestille, uten å røre en tå...litt satt på spisen da, men ikke langt fra sannheten. Det er barn mellom 3 og 6 år altså...
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2011 Er redd jeg skal bli den stygge ulven, vikaren som kommer inn og sladrer på de andre. Men det er virkelig sant, hun snakker ikke pent til enkelte barn. En gang jeg jobbet med henne, under et måltid, ble jeg mye mer stresset av hennes stadige korrigeringer til "mine barn" på bordet mitt,enn at de faktisk snakket sammen. I samlingstunden forlanger hun at de sitter musestille, uten å røre en tå...litt satt på spisen da, men ikke langt fra sannheten. Det er barn mellom 3 og 6 år altså...
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2011 Er redd jeg skal bli den stygge ulven, vikaren som kommer inn og sladrer på de andre. Men det er virkelig sant, hun snakker ikke pent til enkelte barn. En gang jeg jobbet med henne, under et måltid, ble jeg mye mer stresset av hennes stadige korrigeringer til "mine barn" på bordet mitt,enn at de faktisk snakket sammen. I samlingstunden forlanger hun at de sitter musestille, uten å røre en tå...litt satt på spisen da, men ikke langt fra sannheten. Det er barn mellom 3 og 6 år altså...
Gjøkeredet③ Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Skjønner problemstilligen din, i og med at du er vikar. Men det du burde gjøre er å skrive ned konkrete hendelser, og se over en liten periode, (1 uke eller 2) hvor ille hun faktisk er. Jeg skulle ønske at et par av vikarene på min sønns avdeling var der fulltid. De er bare såå herlige! ) Skjønner ikke hvorfor enkelte skal jobbe med barn når de rett og slett ikke har anlegg for det! Er det noen av de andre som kommenterer eller reagerer på oppførselen hennes? Hvordan er hun med foreldrene?
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2011 Hun plukker seg ut favoritter, virker det som. Det er en liten plass, alle kjenner alle...Blant annet syns jeg ikke vi har noe med om foreldre sender barnet i bhg, til tross for at de selv er hjemme. Vi har ikke noe med hvor mye ferie foreldre tar ut på ungene osv. Visst kan vi mene noe om det, men det er ikke et tema man diskuterer i utetiden. Hun kan leses som en bok, man kan se hvilke barn hun har piggene ute på. Jeg har også barn jeg kommuniserer bedre med, og barn jeg kanskje må jobbe mer med, men jeg har bestemt meg for at hver dag skal jeg glede meg til å gå på jobb, og jeg tenker at alle barn er flotte, på sin måte. Og de fortjener bedre enn å bli kalt frekk, fordi de spør om å få en sjokolade til......Forstod gutten godt jeg Nå har hun vært borte en stund, tilbake nå, og da sa hune en på avdelinga at nå er det "back to reality"...hva hun mente med det? Tja, hun er jo den rake motsetning, så hun ser vel litt forskjellig som ikke er bre hun også. Men det er vanskelig tema å ta opp....f
Lovemelikeyoudo Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 dette må du ta videre til styrer, så dama kan få som hatten passer! Gale kvinnfolk!
duracellmamma Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 Er helt enig. . . Det MÅ du ta opp med leder. Jeg hadde virkelig ikke likt at ungen min gikk i den barnehagen med en ansatt som ikke egner seg for jobben.
Kamomille Skrevet 6. mai 2011 #13 Skrevet 6. mai 2011 Hvorfor skal du snakke med styrer? Det er ped.leder som har personalansvaret for de andre ansatte på avdelingen. Hun/Han er vel på avdelingen hver dag og ser ring? Hvis du vil si noe, så be om en samtale med ped.leder (som også er din leder) og ta opp dine bekymringer der.
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2011 I bhg der jeg jobber, har ikke ped.leder perosnalansvar.
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 6. mai 2011 Jeg forsøker på ingen måte å fremheve meg selv som en bedre ansatt enn henne altså. Jeg kan også bli småsur og sliten, men det er ikke dagligdags. Det er nesten så ille til tider, at ungene holder brødskiva feil....Jeg var sjokkert, den tida jeg var der.
Kamomille Skrevet 6. mai 2011 #16 Skrevet 6. mai 2011 Det er en ped.leders jobb å ha personalansvar for de som jobber på avdelingen!
Fiolinen Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 6. mai 2011 Jeg jobber på en annen avdeling, er vikar, og er innimellom innom den andre avdelingen...det er en ped.leder på hver. Føler de beskytter hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå