ano`num *17.03.10* Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Vi tegnet et kjøkken og lagret det. Nå kommer vi oss ikke inn på den 3D greia, og finner heller ikke lagrede tegninger andre steder på siden. Hvor i all verden finner jeg det? Har ikke kommet meg inn på den 3D greia siden påske. Vi skal ha et stort (svært) kjøkken. Hvordan gjøres dette i praksis? Vi bør ca 40mil unna nærmeste Ikea. Tenker å ta oss en tur likevell. Får vi hjelp der oppe til siste finish? Koster det ekstra? Hvordan er det med betaling? Vi må jo få dette "sendt" til oss. Vet det er mulig Pappa kjøpte seg kjøkken for en god del år tilbake. De var oppe og plukket seg ut, fikk det sendt med posten og måtte betale med kort før posten losset bilen. Samme prosedyre enda? Er dere fornøyde med kjøkkenet? Jeg får litt hetta av dette "gjøre alt selv" opplegget. Ikke selve monteringen, men resten. Jeg kan godt tenke meg å gått for Sigdal. Men de skal ha hele 132 tusen, mens hos Ikea kom vi til 57 tusen for omtrent samme løsningen.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Hei! Kjøkkenet vårt ligger flatpakket i stua! Kom på onsdag! Gleder meg til å få det opp! :-) Men det et relativt stort kjøkken dette også, så gleder meg ikke veldig til å skru! Vi hadde litt problemer vi også, men vi bestilte det før påske, så vet ikke om det har oppstått noe siden. Men prøv først denne linken (lagret tegning finnes på siden nederst til høyre tror jeg..): http://kitchenplanner.ikea.com/NO/UI/Pages/VPUI.htm Fungerte ikke den? Da sjekker du om dere har sperret pop-up funksjonen, installert javascript eller flach. Vi tegnet kjøkkenet hjemme, så dro jeg inn for å få sjekket at vi hadde husket alt (foringer, dekksider, lister o.l.) Det koster ikke ekstra, MEN du verden for en ventetid det var den dagen!! Vi var fremme kl 10.00 på Ikea, først kl 14.00 fikk jeg hjelp!! Vi har bestilt kjøkken der en gang tidligere (2007), da fikk vi hjelp med en gang.. Så det varierer! Jeg anbefaler deg å forsøke å ringe først. Kanskje det er mulig å avtale et møte? Eller evt. høre hvilke dager det er minst trøkk. Vi betalte med en gang. Betalte 1200 kr for tilkjøring. De plukket og varene kom med et flyttebyrå... Det tok ca 2 uker (påsken imellom). God service når jeg først fikk hjelp og underveis i prosessen. Vi er veldig fornøyde med Ikea-kjøkken, har hatt det i 2 forskjellige leiligheter tidligere og valgte det derfor nå også. Vi bestilte alt unntatt benkeplater og hvitevarer (syns ikke Ikea er gode på dette). Det kom på 60000 mindre enn det Norema ville tilby oss.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Satt akkurat og tenkte på det samme som deg her, fordi jeg tegnet kjøkken på den 3D greia i går... og det er forresten borte nå det også! Uansett, morsomt å se hvilke svar du får her, fordi jeg har endel av de samme spørsmålene (bortsett fra at IKEA er "rett borti" gata her). Hvilke fronter har du tenkt deg?
Kamomille Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Anbefaler dere å avtale et møte med kjøkkenplanleggeren på Ikea. Ellers er det utrolig mye ventetid! Hvis dere ikke får avtalt tid, så reis dit på en ukedag - IKKE en lørdag. Og vær der ved åpningtid:)
Alltid Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Jeg hadde samme problem, men kom fram til følgende: Åpne programmet. Trykk Start (som om du skal tegne). Logg inn. Velg Fil og Åpne... så skal det ligge der. Vi er nesten klar til å bestille. Har tatt alt over telefon og mail. Send de mail via link der du ber om kjøkkenhjelp, så ringer de deg. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå