Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Er det noen som har kjennskap til dette? Legen min oppdaget at jeg har en, den så ganske stor ut på UL. Hun mente den ikke var farlig, men at de ville se mer nøye på den ordinær UL (som er om vel en uke). Men nysgjerrig som jeg er måtte jeg google, og da ser jeg at slike myomer ikke bare er uproblematisk. Jeg har ikke hatt kraftige blødninger, heller litt korte. Noe smerte under mens, men heller ikke unormalt vil jeg tro, tatt en ibux og kommet meg greit gjennom det. Svært ustabil syklus som ordnet seg etter vekttap. Men jeg lurer altså på hvilken betydning dette har for graviditeten. Evt. fødsel og ellers alt dere vet om dette emnet.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Myomer kan forårsake problemer ift å bli gavid. Noen har store vanskeligheter meg å bli gravid. Andre har måtte operere knutene og det er da en fare for at legene enten ikke greier å "redde" livmoren eller at livmoren blir for svak til å holde på fosteret pga arrene etter operasjonen.
Lille-Pernille Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Hei HI. Har en venninne med samme problem som deg. Kort fortalt så er hun anbefalt ks på bakgrunn av hvor i livmoren myomet ligger. Hun får tett oppfølging, og hyppig ul hvor de måler str på myomet og ser at fosteret vokser som det skal. En av komplikasjonene kan være blødning under/etter fødsel, abort og seteleie. Men dette bør du snakke med sykehuset ditt om.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Takk for svar Foreløpig har jeg ikke vært altfor bekymret, hadde nesten glemt det. Er 3 uker siden jeg var hos legen. Dukket plutselig opp i hodet mitt. Håper det er helt ufarlig og at den ikke vokser for mye.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Skulle tro det var meg selv som skrev dette! Fikk akkurat vite det samme på ul for en uke siden! Skal undersøkes på rutineultralyden om 2 uker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå