Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Vi fikk nye naboer for noen mnd siden, det er bare 5 boliger her hvor vi bor og vi har alltid vært på hils med naboer. Men dette naboparet sier ikke hei, dama har kanskje gjort det en gang på et halvt år..hvis jeg eller andre naboer går forbi og en av de jobber ute står de alltid med ryggen til eller går fort inn i huset igjen... Synes det er litt merkelig at de ikke kan si hei i forbifarten. Vi er stille og rolige folk.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Tror det er meg det siktes til og jeg har en god grunn som du (dersom du er min nabo) har blitt informert om!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Det er så teit med naboer som ikke hilser. Så lenge man ikke er uvenner, så kan man si hei.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Du vet at i ett nabolag hvor det ikke blir hilst, så er det gjerne noe som er alvorlig galt.. og da bør du kanskje gå inn i deg selv også... Sikkert ikke uten grunn vet du..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 fordi jeg bor på ett sted med bare fem hus.. er relativt nyinnflyttet, og hilser IKKE på naboen pga det hun har gjort mot min familie.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 17.56 her.. Ja jeg er paranoid.. har grunn for å være det også... desverre.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 Vi kjenner ikke naboene, vet ikke hva de heter engang så det er ihvertfall ikke oss. Dessuten er naboene våre rundt 50.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 Har også en sånn nabo, hun skynder seg å se ned o.l. Hilser ikke og møter ikke blikket våres. Fikk vite gjennom felles kjente at hun er så full av angst at hun i perioder ikke klarer gå ut av huset engang, så å hilse på naboer blir helt overveldende for henne..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #13 Skrevet 6. mai 2011 Ok, da er det vel ikke meg da.. .. men som sagt, kan jo hende at det er en grunn for det..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #14 Skrevet 6. mai 2011 Du jeg hilser sjelden på naboene mine selv jeg, ikke fordi det er noe galt med meg, men fordi jeg føles rart. Jeg kjenner dem ikke, føler ikke jeg har så mye til felles med dem, samtidig er jeg sjenert og trives på en måte litt best for meg selv. Så da tror kanskje naboene det er noe galt med meg også når jeg helst trekker meg unna, og går kjapt forbi uten å si hei hvis jeg kan klare det.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #15 Skrevet 6. mai 2011 Hva mener du med at naboen ikke hilser? Vil det si at du går bort og sier hei til de for så å oppleve at de ikke svarer deg? Eller hilser ikke du heller? Hva med å fysisk gå bort til de og si he da? Inviter de på en kopp kaffe? Si velkommen til nabolaget?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #16 Skrevet 6. mai 2011 Jeg mener at de ikke sier hei hvis jeg sier hei først når vi passerer hverandre utenfor. Og ikke smiler tilbake hvis jeg smiler i forbifarten. Og hvilken grunn skulle noen vi ikke kjenner og aldri har snakket med ha til å ikke hilse på oss til du som sier det?? Kan være sjenanse ja, men det går vel an å si et kort hei.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #17 Skrevet 6. mai 2011 Jeg er forresten rolig og småsjenert selv så ikke noen brautende og innpåsliten nabo hvis noen skulle tro det:) Men jeg sier nå hei, det krever da ikke all verdens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå